צו ירושה

חדשות כיפה עו"ד אריאל מלאכי 19/11/07 18:54 ט בכסלו התשסח

צו ירושה

אבי נפטר לפני כשנתיים. אימי עומדת להתחלתן. היה להם לא מעט כסף וכן דירה יקרה. הם "קמצנים" ומתקשים מאד בעזרה "בחינם" לילדיהם(שכולם בעלי משפחות). עתה אימי מוציאה צו ירושה. היא אמרה שהעו"ד אמר לה שזה רק על הדירה ולא על הכסף שבבנק. האם זה נכון? האםעלינו לעשות משהו , מה ואיך? האם אנו צריכים לערער על המכתב שקבלנו שהוגשה בקשה לצו ירושה, כי אין שם פירוט על מה?(כד"א אימי אמרה שעושה הסכם ממון, שכל הרכוש אחרי מותה לילדיה בלבד)



תשובה

מכיוון שהתשובה לשאלה זו מורכבת ותלויה בגורמים רבים, והיות ולמיטב הבנתי - הוגשה כבר בקשה לצו ירושה, אני ממליץ לך לפנות לעו"ד בהקדם האפשרי כדי שתוכלי לקבל ייעוץ מתאים.

בעיקרון - אני יכול לציין שצו הירושה חל לגבי כל הרכוש של אביך ז"ל, בין דירה בין כספים. השאלה היא מהו הרכוש של אביך, וכאן הדברים מתחילים להסתבך קצת. ייתכן שחלק מהכספים לא שלו אלא משותפים וכיו"ב. גם רישום (אם הכספים רשומים רק על שמו או רק על שם אימך אן על שם שניהם יחד) לא תמיד מעיד על הבעלות בזכויות.

לכן - כאמור, ההמלצה היא לפנות לעו"ד.

________________________________________

בדרך כלל הנתונים הבאים בשאלה אינם ממצים. בין היתר בשל כך, התשובה הינה בגדר מידע כללי ובלתי מחייב, ואין להסתמך על האמור בתשובה ללא ייעוץ משפטי

מתאים.