פקיעת נישואין

חדשות כיפה עו"ד אריאל מלאכי 20/04/05 21:13 יא בניסן התשסה

פקיעת נישואין

אני בהליכי גירושין, בעלי מסרב לתת גט ומסרב לחלוקת רכוש ומסתמך על העובדה שלא משנה מה בית הדין לענייני משפחה יחליט בענייני רכוש, היות ולדעתו רק במתן גט יש חלוקה. האם סביר שבעל יכול להמשיך ולהתעלל כמה שנים שירצה?



תשובה

ראשית - אציין כי השאלה כללית מאוד, ויש צורך להיוועץ בעו"ד שיראה את התמונה כולה. אני יכול להשיב באופן כללי בלבד.

א.לעניין הטענה בדבר השיתוף הדחוי

בעלך מתייחס ככל הנראה לעיקרון השיתוף הדחוי בחוק יחסי ממון, החל על זוגות שנישאו החל מיום 1/1/74, דחוי - שיתוף שנדחה למועד פקיעת הנישואין, ושניתן לממשו רק במועד פקיעת הנישואין.

ואולם, יש מקרים בהם השיתוף ברכוש איננו דחוי. כך בדרך כלל (אך לא תמיד) במקרים בהם מדובר ברכוש הרשום כבר במהלך הנישואין על שם שני הצדדים, כגון: דירת המגורים. במקרה שדירת המגורים רשומה על שם שני הצדדים, ניתן בדרך כלל "לעקוף" את השיתוף הדחוי ולבקש לפרק את השיתוף בנכס הזה עוד במהלך הנישואין וטרם פקיעתם.

ב. לעניין מתן הגט

בעיקרון, בית הדין יכול לנקוט באמצעים רבים כדי לכפות על מתן גט, ואולם כדי שבית הדין ינקוט בהליכים כאלה, דרוש תהליך ארוך וממושך.

אמצעי מקובל נוסף שאינו דורש את התהליך הארוך בבית הדין, הינו הפעלת לחץ כלכלי על הבעל באמצעות הוצאתו מהבית, מכירת הבית המשותף, וחיוב במזונות גבוהים, בין מזונות אישה (במקום שניתן לחייב בהם את הבעל) ובין במזונות הילדים.

ואולם, כאמור, בשל העובדה שדיני המשפחה מורכבים ביותר, ונסיבות שיכולות להיראות לך לא מהותיות יכולות לשנות את כל התמונה, עלייך להיוועץ בעו"ד מומחה שידריך אותך כראוי.

________________________________________

הבהרה: בדרך כלל הנתונים הבאים בשאלה אינם ממצים. בין היתר בשל כך, התשובה הינה בגדר מידע כללי ובלתי מחייב. מכל מקום, אין להסתמך על האמור בתשובה ללא ייעוץ משפטי מתאים.