פנייה אישית - לא לפרסום

חדשות כיפה דפנה מאיר 16/07/10 15:02 ה באב התשע

פנייה אישית - לא לפרסום

שלום דפנה,

תודה על תשובתך המפורטת והכנה.

נדמה לי, אך איני יכולה להיות בטוחה לחלוטין, כי מבין מילותייך הכתובות עולה כעס לא מועט.

נקטת בלשון צינית לגבי מה שהעליתי (לדוג' שאם ארצה לשמור 7 נקיים כי החשק שלי ממילא בשפל, אוכל להמשיך לעשות כן).

דפנה, אין לי כל עניין להתנצח איתך, את וודאי תגברי עליי בנסיונך ובידע הרב שלך.

אבל אני חושבת שעם כל מה שכתבת על תפילותייך לבניין הבית, חשוב לא פחות מסנהדרין ותיקוני הלכה, היא היכולת לקבל בסובלנות וכבוד את מה שחושבים אחרים.

ברור לי שאת חושבת כי הצדק עימך ושהתגובה שלי לדברייך אינה תואמת את הלך חשיבתך.

אך זו בהחלט לא סיבה להביע בוז וסרקזם.

אולי אם קשה לקבל תגובות שאינן הולמות את רוח המשיבים - עדיף שלא תיהיה האופציה לשלוח תגובה בעמוד הפורום...

ואם כבר יש כזו אפשרות אז התשובות, גם לתגובות, ראוי שתיהינה באותה הנימה האוהבת והמכילה שאת יודעת להעניק.

בסה"כ תמהתי על מספר משפטים שלך, האם זו לטעמך עילה "לרדת" עלי?

(אג'נדה מילה אופנתית, אנא אל תהרסי לנו את התקוות, וכמובן ההיתר שלך עבורי להמשיך את מה שעבור אחרות הוא עינוי ועוד...).

אודה כי תגובתך העליבה אותי ויש בה ,עבורי, טעם מר ופוגעני.

אבקש שלא תפרסמי את הפנייה הזו. זו הדרך שלי לתקשר איתך ואין לי כל עניין שזה יועלה באתר.

אני מעריכה את פועלך, ואם הוא בהתנדבות אז יותר, ואין בדברי כל רצון לפגוע ולהעליב.

אם יצא מבין דברי משהו כזה - סליחתי.

בתודה ובברכת שלום,

נ.ב. -

החשק שלי, כמי שמניקה ואין לה ווסתות כל זמן ההנקה וגם לאחריו, הוא טוב רוב הזמן ואף משובח בחלק מהימים. ויש גם ימים שהוא בשפל.

וגם אני אהיה חלק מבנות ישראל, שאם ייקבע שאין בימי ה-7 צורך, שינהגו כך.

אני לא חושבת שהיה נדרש שתתירי לי להמשיך בהם, היה והסנהדרין שתקום תבטלם...

כל מה שתמהתי היה על הקביעה הנחרצת שהגלולות הן האשמות בדיכוי החשק. הסברת את עצמך בתגובה ואני חושבת שאם ידע הוא כוח, על פי שכתבת, אז חשוב שנשים תדענה את ההשפעות האחרות על החשק (אני בעבודתי מצאתי קשר הדוק בין תזונה לקוייה לבין חשק מיני...).

גם אם הן קטנות או שלויות לעומת עייפות וגלולות, ע"פ דברייך.

ולגבי הקושיה שהעלתי על ביטול 7 נקיים - אין בכך פסול לטעמי. ואין בכך להרוס תקוות, כלשונך, עבור המעונות מהם. בסה"כ שאלתי ותמהתי על דברייך. ותמיהתי אף גדלה למקרא תשובתך.

כל טוב ובהצלחה!



תשובה

בס"ד

לשירת היקרה שלום ושמחה,

אכן, אני אוהבת אותך מאוד גם בלי להכירך, ואין זה משנה מה תאמרי לי, ואין בשיחתנו שום דבר כדי לפגוע ביסוד הזה. את כל מה שאני אומרת אני אומרת באהבה, וזה כולל את תשובתי לך.

כל מה שכתבתי ונראה לך ציני, נכתב ברצינות גמורה וכלשונו. כל מה שכתבתי התכוונתי בדיוק אליו, ולא לשום דבר אחר שאולי היה משתמע ממנו. כלומר אין צורך לעשות מזה פירושים. אם כתבתי לך שאת יכולה להמשיך להישאר על 7 הנקיים, אם זהו רצונך- התכוונתי לכך בדיוק, ולא בציניות. יש הרבה נשים שאמרו לי מה שאת אמרת- שממילא אין להן חשק להיות במותר להן, אז בוודאי שלא היו רוצות להוסיף עוד. אני שמעתי את זה מעשרות נשים, וגם קראתי על זה רבות בדיונים שהיו על סוגיית 7 הנקיים אחרי שהיא פרצה לעיתון הצופה לפני כ 3 שנים, וגם הרבנית ימימה מזרחי בשיעוריה מדברת על זה רבות שלנשים היום אין חשק. גם הרב מרדכי אליהו זצ"ל, בספרו- דרכי טהרה, כותב שזו אופציה הלכתית לנשים שפסקו להיות מחזוריות, להמשיך להתנהג כאילו הן עדיין כן (עייני ערך זקנה בספרו), ואז לטבול. ואם יש חשש שהבלנית תצחק להן אז גם לטבול בברכה. כלומר אם האישה רוצה להמשיך במעגל האסור מותר אז ההלכה מתירה לה. לא אני מתירה לך, הרי אני לא רב, כאמור, אלא ההלכה מתירה לך.

התכוונתי לזה בשיא הרצינות. ולא הייתה לי שום כוונה לפגוע בך, חלילה. ועם זאת, אני חושבת שזה יהיה הוגן אם תתמכי בנו לפחות במחשבתך, אם לא במעשה, באלו שרוצות להיות מותרות יותר זמן. מה גם שלא עשינו שום דבר מעשי, אלא רק העלינו את הנושא לסדר היום.

מותר להתדיין על נושאים בהלכה, זה לא אסור ולא מסוכן.

ואם תחליטי שלא לתמוך בנושא, אחרי מה ששמעת ממני על המורכבויות הכרוכות בו, אני מכבדת אותך, יש רבות כמוך. אין לי שום עניין להתנצח, לנגוח או לגבור עלייך. להיפך, אני מאוד שמחה שעכשיו את לא תתמכי בנושא מתוך מודעות והבנה. את מבינה את כל הצדדים של הנושא, ובכל זאת מחליטה להישאר בעמדתך. זה טוב. זה הכי טוב. זה בטח יותר טוב ממה שהיה לפני שבוע, שאולי לא הגית בנושא כלל, ואם כן, אז רק מצד אחד שלו.

לי זה לא משנה. אני מאוד קטנה בעולם הזה. איפה שיש לי פתח לומר משהו אני אומרת. אבל אין קשר בין מה שאני אומרת לבין מה שקורה בפועל. יכול להיות שבנושא זה יחול שינוי אחרי שאני כבר אעבור מן העולם הזה לעולם שכולו טוב. בכל זאת אני אומרת, כי אולי אולי משהו טוב יצא מזה. אי לכך יש לי הרבה סבלנות וכבוד לדעות של אחרים. אפילו אם הם לא מבינים אותי ולא מעניין אותם מה שיש לי לומר, בכל זאת יש לי אהבה וסבלנות לכולם. תמיד אני לוקחת בחשבון שאולי אני טועה והכל בעצם הפוך ממה שנראה לי. ובכל זאת אני עומדת על דעתי בתקיפות, כל עוד זה מה שאני חושבת. אם מחר אני אחשוב אחרת, אז מחר אעמוד על דעתי בתקיפות הפוכה. ואני לא פוחדת מזה. זה כבר קרה לי. אף אחד לא חייב לי כלום, וזה כולל אותך, יקירתי. דרך אגב, כשאני כותבת יקירתי אני מתכוונת לזה כפשוטו. את יקרה, ויקרה גם לי.

ולגופו של עניין- הנחרצות שלי לגבי גלולות וחשק- זה דבר ידוע ברבים הנושא הזה. ואין מי שמכחיש אותו. זה רשום בעלון לצרכן, וכמעט כל רופא שתשאלי אותו על תופעות לוואי אלו יגיד לך את זה. נשים רבות מדווחות על הקשר הזה, אם הן שמות לב אליו. בעניין הזה אני בחברה טובה. אני אפילו לא צריכה לעמוד על זה בתקיפות. כמו שאיני צריכה לדווח לך בתקיפות שמחר תזרח השמש.

ואם את רוצה לומר ברבים שיש קשר הדוק בין בעיות תזונה לבין חשק מיני ירוד, וזה חשוב לך, כמו שלי חשוב להגיד מה שיש לי לגבי הגלולות, אז תגידי! אדרבה, כולנו נצא נשכרים. אף אחד לא יפסיד. גם אני מעבירה בהרצאות בנושא חשק מיני חלק שלם וגדול על הרגלי אכילה מול חשק מיני. ברור לי שאם יש אישה שיש לה קנדידה ברמה 4, כל המעיים שלה מגורים מפטריות ותולעים, והיא ממשיכה לטרוף מכל הבא לפה, אוכלת ארוחות כבדות, ועוד כהנה הרגלי תזונה רעים, אז גם אם היא לא תיקח גלולות החשק שלה יהיה ברצפה. מה שיעניין אותה זה החיבור בין השרותים למקרר. שלשול-אוכל-שלשול-פטרייה בנרתיק-תולעים בטוסיק- וחוזר חלילה. אבל כאן יותר קל לזהות את הקשר בין אובדן החשק לבין האוכל, לפחות לדעתי. לגבי גלולות- אם את לא קצת "רופאה" של עצמך, אין לך מודעות גבוהה, ואת לא קוראת את המינימום ההכרחי בעניין, לא תזהי את הקשר. לכן אני מדברת על זה יותר. זה הכל. אם חשוב לך שאני אסכים איתך שבעיות תזונה קשות פוגעות בחשק יותר מגלולות אז אני מסכימה איתך!!!

אולי אפילו נשתף פעולה, את ואני.זה יהיה נהדר! תחשבי על זה.

לגבי 7 נקיים לא הבנתי מה עדיין מתמיה אותך, אחרי כל מה שכתבתי בנידון. מה אכתוב עוד שיסדר לך את הקושיות לגבי דעתי בנושא? אשמח אם תאמרי לי.

לגבי המילה אג'נדה- באמת זו מילה שלא שמעתי לפני 5 שנים. ואילו את הדיון על הגלולות, הוא היה קיים עוד לפני שנולדתי.

לא אפרסם את פניותייך הבאות, אם תהיינה, אם זהו רצונך. אך אם תחליטי שכדאי לפרסמם, תגידי ונפרסם.

אני מקווה שתתגברי על העלבון. לי לא הייתה כוונה להעליב אותך בשום מילה שכתבתי. מה גם שאיננו מכירות, ככל הנראה, אז אין סיכוי בחיים שהייתה לי איזו כוונת זדון לגבייך באופן אישי. ועל כן קחי נא את דבריי אלו באופן כללי. כמייצגת של דעה, רווחת אף יותר משלי. בכלל, הרבנית ימימה מזרחי אומרת שלהיעלב זה ממש מסוכן, ובמיוחד בימים אלו. זה מביא עלינו דינים. ואנחנו לא צריכים את זה. גם על בר קמצא יש ביקורת עצומה בחז"ל (חוץ מאשר על קמצא, שגם הוא נהג שלא כשורה, כמובן, כמובן) על עלבונו. בגלל העלבון שלו נהרסו החיים של עם שלם. הוא יכול היה לספוג את זה בצורה אחרת, ולא להרוס לכולם את החיים.

בגלל זה הרבנית ימימה מזרחי מבקשת חזור ובקש מנשים לא להעילב. להיעלב זה הורס. הורס את הנעלב מבפנים, וגם את סביבתו.

אני לא נעלבתי ממך כלל. אם אי פעם ניפגש אתן לך נשיקה ואבקש ממך סליחה, אם עדיין יהיה צורך.

באינטרנט זה לא שווה שום דבר. תאמיני לי. הכל זה רק ברמת המקלדת.

באהבה, מדפנה מאיר