פיצוי על נזק לשוכר

חדשות כיפה עו"ד אריאל מלאכי 25/06/07 08:19 ט בתמוז התשסז

פיצוי על נזק לשוכר

אנו שוכרים דירה מזה כשלוש שנים. בטרם עברנו לדירה התחייב בעל הדירה בעל פה כי דירתו הינה טובה וללא רטיבות פרט לכתם קטן שחוזר כל חורף באחד החדרים.

בפועל התברר כי הדירה ברובה מעלה על קירותיה עובש וטחב ובחדר אחד אי אפשר לשתמש כלל.בשנה הראשונה היה חורף קשה וחשבנו כי הסיפור הוא חד פעמי,בשנה השניה הוא אמר כי אינו מבין מהיכן העובש וכי כאשר הוא גר בדירה(עבר לקנדה)לא היו בעיות כאלו. לאחרונה עקב סיוד של הדירה גילינו כי הפטריות והעובשים היו כלואים תחת שכבות על שכבות של סיד - כלומר בעל הבית ידע והסתיר. מזרון מיטת התינוק שלנו שהיה מאוחסן נמלא עובש ואי אפשר להשתמש בו יותר. ביקשנו מהמשכיר לקזז את עלות המזרון מהשכ"ד אך הוא מתעקש בתוקף שאין לנו זכות להוריד את העלות מהשכ"ד. כיון שאנו ממילא עוזבים את הדירה שאלתנו היא האם ,למרות שלא מוזכר בחוזה , ניתן לקזז ,משפטית , את המזרון מהשכ"ד או שמא לספוג את הנזק עלינו?ייתכן וישנם רהיטים שניזוקו אך כיון שהעץ צמוד לקיר טרם ניתן לראות זאת!



תשובה

כעיקרון, ניתן לקזז מדמי השכירות פגיעה בהנאה מהשימוש במושכר, כמו גם נזקים שנגרמו. ואולם יש לבחון בכל מקרה האם השוכר פעל להקטנת הנזק (למשל - לא להשאיר את המזרון מתחת לנזילה באופן שיפגע במזרון). במקרה כזה חלק מהנזק יוטל על השוכר.

בברכה,

אריאל

________________________________________

בדרך כלל הנתונים הבאים בשאלה אינם ממצים. בין היתר בשל כך, התשובה הינה בגדר מידע כללי ובלתי מחייב, ואין להסתמך על האמור בתשובה ללא ייעוץ משפטי

מתאים