סרזט-דחוף!!!

חדשות כיפה מכון פועה 03/01/08 12:25 כה בטבת התשסח

סרזט-דחוף!!!

אני 9 חודשים לאחר לידה, נוטלת סרזט בערך 7 חודשים, בתחילת השימוש בו הופיע דימום רציני ולקח לי הרבה זמן עד שזה הסתדר, מאז ועד עכשיו לא היתה שום בעיה של כתמים או דימום, עד לפני חודשיים הנקתי באופן מלא עכשיו הוא לא יונק ממני ארוחות אלא יותר נשנוש ומוצץ בשביל להירדם, לפני שבועיים הופיע דימום רציני במשך שבוע שבשלושה ימים הראשונים היה מלווה בכאבי בטן חזקים (בד"כ הייתי סובלת מכבאי בטן אבל רק ביום הראשון של המחזור) עכשיו אני כבר אמורה לסיים את השבוע של השבעה נקיים ופתאום שוב הופיע קצת דם,( דם טרי וברור שלא מצריך שימוש בתחבושת).

מה גדולה היתה האכזבה שלנו!!!!

עכשיו שוב אני צריכה לספור שבוע ולא בטוח שגם הוא יעבור חלק בלי כתמים!!!

האם זה מחזור??

האם כדאי לעבור לגלולות רגילות ?(כאן קיים אצלי החשש שבתקופת הסתגלות של הגלולות שוב יהיו כתמים או דימומים מניסיון קודם )

ומתי מתחילים לקחת אותם? הרי כמו שאני יודעת צריך לחכות למחזור וכרגע אני נוטלת סרזט????

תודה וסליחה על האריכות!



תשובה

שלום וברכה,

סרזט הינה גלולה המכילה רק הורמון אחד, ולכן בפרט כאשר ישנם שינויים כגון מינון בהנקה ועוד הדבר עלול לגרום להכתמות ודימומים.

בטרם אענה מענה מלא, על מה נראה ההכתמה, האם היה זה בגדר הכתמה ללא הרגשה או שהיה מראה על עד, האם יתכן ויש פצע כלשהו ובירור אצל בודקת יוכל לעזור? צריך להיזהר ולא למהר לפסול בוודאי בסוף שבעה נקיים (כמובן, שצריך גם זהירות בהיתר ללא סימוכין).

באופן פשוט ההמלצה היא כעת לעבור לגלולת רגילות, בדר"כ המעבר נעשה באופןישיר אם אין הפסק בין הגלולת, או בתחילת ווסת, אך שאלה זו יש לקבל תשובה מהרופא שהוא גם הכתובת המוסמכת לתת תשובה איזה גלולות מותר לך ואת יכולה ליטול.

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה