סיפוק מיני

חדשות כיפה דפנה מאיר 23/01/11 21:45 יח בשבט התשעא

סיפוק מיני

אני תלמידת תיכון ויש נשוא שקצת מטריד אותיבקשר לזוגיות שלי בעתיד.

קראתי בשולחן ערוך שלגבר אסור להסתכל על איבר המין של אשתו, ובטח שלא לגעת או לנשק אותה שם.

זה נכון? זה רלוונטי גם לימינו? כי יש שם גם דברים כמו איסור לאישה להגיד לבן זוגה שהיא רוצה לשכב איתו, כי זו לא התנהגות של בנות ישראל צנועות ואישה שעושה כך היא כזונה ואסור לו לשכב איתה.

אני חושבת שזה חלק מהזוגיות ששני הצדדים יביעו צורך מיני. ובהקשר להתחלה, קראתי שרק כ-30% מהנשים מגיעות לסיפור מיני מחדירה בלבד.

אני חושבת שצריך לדאוג ששני בני הזוג יהנו. האם לפי ההלכה או היהדות יש צורך רק בהנאה של הגבר כדי שיהיה הריון ובכך זה מסתכם?

תודה,

נעמה



תשובה

בס"ד

לנעמה היקרה, שלום ושמחה,

אכן, יש מקורות רבים ביהדות שמפרטים מה היחס הראוי ליחסי מין בכלל, ולאיברי המין בפרט. מקורות אלו מתייחסים הן לגבר והן לאישה.

המקורות שמצאת מקובלים, ויש גם מקורות חשובים אחרים שאומרים דברים שונים. 70 פנים לתורה.

גם מה שקראת בשולחן ערוך, אין בו כדי לומר שרק צד אחד אמור להגיע לסיפוק מיני. כלומר, אפשר להגיע לסיפוק מיני מצויין גם בלי שהגבר יביט בפות של אשתו.

לגבי האופנים השונים שבהם בני זוג מתקשרים ביניהם בנוגע להבעת רצון לקיום יחסי מין, גם אלו אינם קובעים את ההנאה בפועל. גם גברים לא בהכרח אומרים לנשותיהם "אני רוצה לשכב איתך עכשיו", וגם להם יש דרכים עדינות ומגוונות להביע את רצונותיהם, על אף שהשולחן ערוך לא מגביל אותם מבחינה הלכתית.

לכן ההלכה הזו שקראת בשולחן ערוך מתקבלת בחום על ידי שני בני המינים.

יש אלף דרכים לשדר רצון למין, וכמה שהן יותר מרומזות, זה נותן נופך יותר עדין לאירוע.

לגבי חדירה- אכן יש ויכוחים רבים בקרב העוסקים במיניות והמתנסים בה האם בכלל אפשר להגיע לשיא- אורגזמה רק מחדירה. בלי ספק הדגדגן הוא חלק חשוב מאוד בהנאה המינית הכוללת של האישה, בין אם הוא היחיד שגורם לה לאורגזמה ובין אם לא היחיד.

לפי היהדות יש חשיבות גדולה מאוד לכך ששני בני הזוג יהנו מיחסי מין, והיהדות משקיעה בכך הרבה מאמצים. למעשה, אם חושבים על דתות אחרות שבהן יש דיכוי גלוי או סמוי, ובמקרים מסויימים גם אלים מאוד כלפיי המיניות של נשים (כמו מילת נשים, שמתרחשת גם היום), היהדות נמצאת במקום העליון ביותר מבחינת הבנתה והשקעתה במיניות של 2 המינים.

ביהדות מקובל שמדריכת כלות מלמדת את הכלה כיצד ליהנות ממין. זה לא קיים באף דת.

אפשר להרחיב עוד רבות בנושא זה. אני מקווה שנתתי לך טעימה קלה מזווית יהודית.

בברכה, מדפנה מאיר