סידור המחזור

חדשות כיפה דפנה מאיר 20/01/10 21:12 ה בשבט התשע

סידור המחזור

שלום זה שוב אני משה ג אשתי בת 24 זה התחיל מאז החתונה שחתונה היתה לפני 7 חודשים לפני יום החתונה היא לקחה כדורים ומאז היו לה שיבושים בתאריך שהיא מקבלת את המחזור אבל גם אז המחזור לא היה מקדים עד כחודשיים אחרי החתונה שמה שקרה זה באחד הפעמים שהיא ספרה 7 נקיים אז באותו יום שהיא הלכה למקווה לאחר שחזרה מהמקווה ואחרי השימוש הראשון היא ראתה דם אבל זה לא היה סתם דם אלא דם שבחלקו היה קרוש הרבנית שלה שלחה אותה למישהי שתבדוק אותה אם היא טמאה או לא ואותה אחת קבעה שהיא צריכה לספור מחדש ובעת הבדיקה שאותה אחת עשתה לה אשתי סיפרה שיצא לה הרבה דם וגם אחרי המקרה הזה עדיין היה לה קצת דם קרוש כזה סמיך כזה ולאחר שסיימה לספור כולל את ה7 נקיים מאז כל פעם שהיא מקבלת מחזור הוא מקדים לה ביומיים שלוש לדוגמא פעם אחת לפני האחרונה שהיא קיבלה היה ב-ג' טבת והיא הייתה אמורה לקבל ב-ג' שבט והיא קיבלה ב-א' שבט שזה שבת האחרונה רציתי לדעת מה יכול לגרום לזה ומה ניתן לעשות וגבי הביוץ אמרת שיש עוד סימנים שהאשה יכולה לדעת מתי הוא רגע הביוץ כגון הפרשות מרובות וכו' רציתי לדעת מה הם הסימנים ספציפית וכמובן שכל מה שאני מדבר איתך אני אעביר לאשתי פשוט רציתי לדעת קודם מה פשר הדבר הזה ומה ניתן לעשות ואז אני אעביר כל מה שתאמרי לי כי אנחנו מאד מאד מעוניינים להיכנס להריו בעז"ה כמובן ורציתי להוסיף שאנחנו לא ספרנו כמה ימים בין מחזור למחזור ככה שאני לא יודע בדיוק מה אורכו ולגבי הדימום הוא נמשך בדרך כלל בין 4 ל-5 ימים רגיל פשוט השיבוש הוא בתאריך שהיא אמורה לקבל את המחזור כל חודש הוא מקדים ביומיים שלושה ולא ארע לה שום ארוע גופני או נפשי שהוא חריג חוץ מפעם אחת שהיה לה דלקת בשתן וזה טופל על ידי כדורים ולגבי אם הקיצור של המחור הוא שווה אני לא יודע כי כמו שאמרת לא ספרנו את מספר הימים שבין כל מחזור ומחזור ורק הערה קטנה מה זאת אומרת בשביל מה היא צריכה את המצב הזה לא הבנתי למה את מתכוונת בשאלה זו



תשובה

בס"ד

למשה, שוב שלום ושמחה,

אתחיל לענות הפעם באחרון אחרון,

לפעמים,ויש האומרים תמיד, מצבים מסויימים או מחלות מסויימות נמצאים כדי לשרת אותנו עבור צורך מסויים, בעיקר נפשי.

למשל, מצב בעייתי מסויים שמביא איתו עזרה ותמיכה נפשית, שמשום מה האדם מרגיש שלא יזכה לקבל תמיכה ללא המצב הבעייתי. וכתוצאה מכך קשה לו לוותר על הבעיה. זה יכול להיות אפילו סרטן, לא עלינו, שאנשים מתקשים לוותר עליו, כי הם בנו לעצמם תיאוריה,מצודקת, או לא, שבלעדיו הם לא יזקו לתמיכה שהם זקוקים לה.

יש נשים שיש להן מחזורים קצרים, ו/או כתמים ודימומים מרובים. לפעמים אני מפנה אותן לטיפול, והן לא הולכות. כשאני שואלת מדוע, הן מסבירות שיש להן רווח מסויים מכך, למרות שהמצב בעייתי. כגון, הן לא מותרות רוב הזמן, וכך הן לא נאלצות להיות עם בן הזוג, דבר שמשרת אותן מכל מיני סיבות.

לא תמיד זה כך, אבל במצבים מתמשכים תמיד כדאי לנו לשאול את עצמנו בשביל מה אנחנו בעצם צריכים את זה.

אף אחד מאיתנו לא מחוסן מפני רווח משני.

לגבי אישתך שתחי'. אכן, הגלולות שהכלות לוקחות לפני החתונה, בעצת מדריכות הכלות, מחירן בצידן. הן עושות שיבושים במחזור בחלק מהמקרים. וזה לוקח כמה חודשים להתאזן. כדאי לדעת שיש ציבורים שהרוטינה הזו לא מוכרת להם. מחכים שהכלה המיועדת תקבל ווסת, ומייד מודיעים על חתונה שתתקיים שבועיים אחר כך. לא לוקחים גלולות לסדר שום דבר. התזמורת והאולם אמנם יותר צנועים, מפני שהם מתחשבים במחזור של הכלה, ולא היא בהם. וכך נמנעות בעיות רבות.

מהתיאור שלך, אני מבינה שאם אישתך הייתה רגילה לקבל מדי כ-30 יום ווסת, התקצרה לה הווסת ל28 יום לערך.

ואם הבנתי נכון, זה די קבוע. כלומר, אתם עדיין ממשיכים לצפות לתאריך של כל חודש בדיוק, אבל באופן קבוע, הווסת מגיעה יומיים שלושה קודם. כלומר הבעייה היא בעיקר בציפייה, ולא במחזור. כי אם זה קבוע כל 28-27 יום, זה תקין בהחלט.

אנא, תקן אותי אם לא הבנתי נכון. ואם אתה לא יודע, אז תתחיל לעקוב. מחזור שאורכו בין 25- 34 יום הוא תקין בהחלט, ואם הוא קבוע, זה טוב.

בכל אופן, כ-10%-15% מהנשים מקבלות באופן קבוע כל 28 יום. למספר הזה יש גם כל מיני משמעויות בעולם הטבע והרוח, אולם לא ניכנס לזה כעת. בכל אופן, מדובר במיעוט שנמצאות שם, וזה תקין לחלוטין.

לגבי הביוץ, והרצון שלכם להרות- בעיקרון, במחזור באורך שתיארת סביר להניח שהביוץ נופל על ליל הטבילה או יום יומיים אחריו. לכן, לא נראה לי שצפוייה בעיה בעניין זה. אם אורך המחזור הכולל הוא פחות מ25 ימים, ואין הריון, שווה לעשות בדיקות כדי למצוא במדוייק את יום הביוץ, ולראות שאין מדובר חלילה בעקרות הלכתית.

כדי להרות לא זקוקים לשום שיטה, ולשום ידע בנושא הביוץ. כל מה שצריך זה לקיים יחסים. אפשר גם יום כן ויום לא, בימים הפוריים, ואין צורך להלחיץ את המערכת באופן אינטנסיבי.

באופן סטטיסטי- בכל מחזור תקין לחלוטין, הסיכוי להרות הוא כ25%. ועל כן אף רופא שתפנו אליו בעניין, במצבכם הנוכחי, לא ינסה להתערב, עד שתחלוף שנה מהחתונה. כך מקובל. וטוב שכך. אנחנו צריכים להכין זוגות להבנה הזו שהריון זה לא בהכרח דבר שקורה מייד, וזה לא סיבה לדאגה. גם כאן, הבעייה היא בציפייה, ולא במשהו גופני.

לגבי הדימום בליל הטבילה- אכן, לא נעים. לצערנו זה קורה. ויש כאן עוגמת נפש גדולה, זה ברור. ועם זאת, כשמדובר באירוע חד פעמי, אין מקום לדאגה. גם לא כתבת לי מתי זה אירע. אם זה אירע בחודש חודשיים שאחרי החתונה, יתכן שזה עדיין קשור לשיבוש של הכדורים.

אל תדאיגו את עצמכם בגלל האירוע הזה. היה וחלף. נקווה שלא יחזור על עצמו.

והיה אם אישתך לא תהרה עד תום שנה מהחתונה, שווה יהיה לכם להתחיל לעקוב אחרי סימני הביוץ, וגם ללכת לרופא.

בכלליות, מצד ההפרשות, סביב הביוץ יש הרבה יותר הפרשות, והן נוטות להיות נמתחות כמו חלבון ביצה. יש רטיבות רבה בנרתיק, שיוצאת החוצה,ואין מדובר בדלקת או פטרייה (כל עוד זה לא מגרד), אלא במצב תקין לחלוטין. יש גם שינויים, כפי שאמרתי לך, בצוואר הרחם, ובחום הגוף.

אני מאמינה שלא תזדקקו לזה כלל, ובעזרת ה', יהיה לה הריון עוד קודם, אמן כן יהי רצון.

בברכה, מדפנה מאיר