סולדת מחברה- ולא מבינה למה

חדשות כיפה אודליה מימון 26/11/12 12:38 יב בכסלו התשעג

סולדת מחברה- ולא מבינה למה

יש לי בעיה שקשה לי להתמודד איתה. אני בכיתה יב, ויש מישהי בכיתה המקבילה שאני מאוד מחבבת. אלא שבתחילת השנה היא עברה לכיתה שלי- ומאז התחלתי להסגר ממנה, לסלוד ממנה ואפילו לשנוא אותה. אני לא יודעת למה, ואני לא מוצאת לכך סיבה! וזה מתסכל- כי אני מרגישה- רעה! אשמח שתעזרי לי למצוא את הסיבה לכך, ולפתור זאת.



תשובה

שלום לך יקרה.

ראשית, אני מעריכה את העובדה שאת רוצה לברר ולהבין מה קורה לך, ומתוך כך גם להתמודד עם המצב. את מתארת מצב מורכב. ישנה מישהי, חברה, שכאשר הייתן רחוקות יותר, חיבבת אותה והיה לך נחמד עמה. כעת, כאשר אתן לומדות באותה הכיתה, משהו בך סולד ממנה. קשה לך איתה ולא ברור למה.

ביקשת שאעזור לך למצוא את הסיבה לכך, אז כמובן שאינני יכולה לדעת את הסיבה אלא רק לנסות ולהציע לך כמה כיוונים חשיבה שכדאי שתבדקי עם עצמך.

ראשית, את יכולה להצביע על הזמן המדויק בו התחילה תחושת הריחוק? האם זה מיד מההתחלה, או שלקח זמן? האם קרה משהו שעורר את תחושת הריחוק הזו? האם היו בך ציפיות מסוימות ממנה, והתאכזבת?

לעתים, דווקא הצפייה לקשר קרוב וחם, יכולה לגרום לבסוף לריחוק, כאשר הצפייה לא מתממשת ונוצרת אכזבה.

שנית, הייתי מציעה לך לבדוק עם עצמך, האם יש בה דברים שמעוררים בך קנאה? קנאה יכולה לעתים לעורר בנו רגשות של סלידה ושנאה כמו שתיארת.

האם את מרגישה שהיא תופסת מקום "רחב" מדי בכיתה? אולי על חשבונך? והאם יש משהו שמציק לך בכך שהיא עברה לכיתתך, מעבר לתחושת הסלידה שנוצרה?

בהמשך לכך הייתי מנסה לברר- אילו תכונות את אוהבת בה? ואילו תכונות את פחות אוהבת? אולי, אם תצליחי לעשות "סדר" בתוכך, תוכלי להבין יותר טוב את רגשותייך.

נוסף על זאת כתבת כי את מרגישה -רעה. אני מתארת לעצמי שהתחושה הפנימית הזו לא מסייעת לך להתמודד טוב יותר עם המצב, ואולי אך מחריפה אותו. את הרי לא עושה זאת בכוונה, אינך סולדת ממנה במכוון, אלא יש בך רגשות, כנראה לא מודעים, שגורמים לך לרצות להתרחק ממנה.

כך שלדעתי, לא כדאי לייסר את עצמך, אלא לנסות ולהבין, כמו שכבר עשית מעצם זה שכתבת את השאלה, מה בדיוק קורה לך. מה את מרגישה כלפיה, ומה היא מעוררת בתוכך. זו הדרך לדעתי לעלות על שורש העניין, ובעז"ה גם להתמודד עימו בצורה טובה ונכונה.

לסיום, חשוב שתדעי, שרגשות מורכבים כלפי אנשים יש לכולנו. יש אנשים שאנו מחבבים יותר ויש כאלו שפחות. זה טבעי והגיוני. כאשר, כמו שתיארת, ההתקרבות מעוררת רגשות פחות חיוביים, ייתכן שזה קשור בכך שעצם ההתקרבות יוצרת היכרות רחבה יותר שלעתים חושפת בפנינו גם תכונות או צדדים נוספים באישיות החבר שאיננו מחבבים, וגורמים למורכבות בקשר.

אך שוב, עיקר הבירור הוא בתוכך. אשפר לעלות ניחושים והשערות, אך בתוך תוכך נמצאת התשובה. תקשיבי לקול הפנימי, תנסי בעדינות לשמוע את הלב שלך...

ואני מאמינה שתצליחי.

בהצלחה רבה,

ובירור קל ומשחרר...

אודליה.

אודליה מימון (MA) מטפלת זוגית ואישית, מנחת קבוצות, מחברת הספר "אוצרות פנימיים"- מודעות עצמית יהודית.

www.otsarpnimi.co.il