נישואין לנכה

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 24/12/06 16:15 ג בטבת התשסז

נישואין לנכה

הכרתי בחור נכה (על כסא גלגלים) שהיה לנו קשר לפני כ-10 שנים ועכשיו התחדש במפתיע. יש בינינו משיכה חזקה והרבה במשותף, וכמובן גם דברים לא משותפים.

חשוב לי לציין שהוא עצמאי לחלוטין בחייו ומתפרנס מעולה. הוא באמת בן אדם מיוחד, שבנה את עצמו במו ידיו וברמה אישית גבוהה ביותר. . אני עצמי בחורה בריאה ב"ה, ודווקא מאד מאד פעילה מבחינה גופנית. אני מאד אוהבת אותו, ואנחנו בשלב של בירור לגבי נישואין, אבל ברור לי גם שיש הרבה דברים שאני אוהבת שלא נוכל לעשות ביחד.

האם אפשר לגשר על אורח החיים השונה שלנו, לפחות בכל הנוגע לבילויים משותפים? אני למשל מאד אוהבת טיולים בטבע, כאלה שבחיים הוא לא יוכל לעשות (טוב, גם אני לא עושה אותם בתדירות שהייתי רוצה). האם אפשר לחיות כך, שאני אעשה לבד את הדברים שאני אוהבת (טיולים זה רק דוגמא), וביחד נעשה דברים אחרים? או שבטווח הרחוק זה יכול לתסכל יותר מדי?

בנוסף, די ברור שהמשפחה שלי תסתייג מהקשר ברגע שיידעו, כי הם בטח יחשבו שאני הורסת לעצמי את החיים ובטח השתגעתי.

אשמח לקבל תשובה בהקדם.

תודה ושבוע טוב !



תשובה

שלום רב,

החלטה על נישואין היא החלטה אישית והכרעה קשה, ולא תמיד ניתן לצפות ולהעריך הכל. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בנכה.כדאי שתקחי לעצמך זמן, תתיעצי עם חברות ותנסי לברר מקרים דומים. לא תמיד ניתן ללמוד מאחרים, אבל יש תקדימים ואין חכם כבעל נסיון. כלומר, אשה בריאה שנשאה לנכה תוכל לשתף אותך יותר מאחרים. נדמה שלמרות הקושי, כדאי לשתף את המשפחה, או לפחות מישהו שעליו את יותר סומכת בהתלבטויות.

בכל מקרה מדובר בהחלטה אמיצה וקשה במיוחד, ולאחר כל מה שתשמעי, את המחליטה.