נטילת איקקלומין ובדיקת זרע

חדשות כיפה מכון פועה 30/06/08 06:55 כז בסיון התשסח

נטילת איקקלומין ובדיקת זרע

שלום רב,שמי .... ואני בת 30,בן זוגי שיחייה בן 3... ואנו נשואים ....מזה 7 חודשים,אנו מנסים להרות לל הועיל,עשיתי בדיקות אצל רופא נשים, נאמר לי ע"י הרופא שכנראה יש לי שחלות פוליציסטיות,אני מקבלת וסת אחת ל35 ימים בערך,השבועיים שקודמים לוסת מכאיבים לי עד מאד,אני מגיעה למצב של נפיחות מוגזמת,וכאבים עזים בבטן התחתונה ,הכל נרגע ברגע שאני מקבלת וסת.

בן זוגי עשה בדיקת זרע ותודה לאל יצאה בדיקה טובה מאד ואין כל בעיה אצלו,

כרגע בהמצלת הרופא התחלתי ליטול כדורי איקקלומין מיום ה האחרון[היום האחרון לוסת],והרופא המליץ על משכב ממוצ"ש הקרובה אחת ליומיים,[אני טובלת במקווה ביום ה' הקרוב,האם יפריע או ישפיע על הסיכוי להרות]?

האם יש סיכוי שאכנס להריון ללא התערבות מחלקת פריון וכאלו בביה"ח? אני נורא פוחדת ומודאגת שאצטרך לעבור את כל הסבל והטלאות שקראתי עליהם כאן,



תשובה

שלום וברכה,

אומנם מתוך דבריך נראה כי מחד הינכם זוג טרי אך אינכם צעירים מאוד, אך מאידך גם אינכם זקנים, ושלב הפיריון אינו עומד לאבד במהרהה.

איני יודע מי וכיצד אבחן אצלך שחלות פולוציסטיות, האם נעשה מעקב זקיקים, האם נעשו בדיקות דם, מהו אורך הווסת, רק מתוך התיאור של ווסת באורך של 35 יום וכאבים ללא בירור לגבי הביוץ שלך - אין זה מספיק.

כמו כן, אף שאינכם צעירים מצד אחד, פרק הזמן בו הינכם נשואים אינו בהכרח מעיד על בעיה (איני יודע מי התיר בדיקת זרע, אך משזו נעשתה וברוך ה' התשובה תקינה, הרי שפרמטר חשוב וידוע לא אמור להוות בעיה או קושי).

ולכן, הסבירות כי תיקלטי להריון באופן טבעי היא גדולה ואמיתית, וגם החיבור בליל הטבילה וודאי לא יזיק (אלא אולי אף להיפך הוא יכול להגדיל את הסיכוי וגם לרענן את מצב הזרע) יש לבחון היטב היטב בטרם מתחילים את הטיפולים ולראות כי אין כאן ריצה ללא ידע מספיק על מצב גופך ואיכות ויכולת הביוץ העצמית.

נשמח מאוד אם תצרי עימנו קשר למכון על מנת לשוחח עם אחד הרבנים ואנו נלווה בע"ה במקביל עד לבשורות הטובות

מכון פועה 1599-5050-22

בשורות טובות במהרה

אודי רט

רב משיב מכןו פועה