מקווה שזה מתאים לפה....

חדשות כיפה מכון פועה 31/10/08 10:10 ב בחשון התשסט

מקווה שזה מתאים לפה....

שלום! אני בחורה בת 21, עדיין רווקה. יש לי כבר די הרבה חברות נשואות, ותמיד בשבתות כלה כל הבנות נפגשות ומתחילים לדבר על הדברים האינטימיים. הנשואות והכלה הטריה מדברות עם הרווקות, כי הן כבר מנוסות, או לפחות עברו הדרכת כלות. זה מדהים איך בכל שבת כלה תמיד מגיעים לשיחה הזאת! כשאני אומרת שיחה אינטימית, אני מתכוונת לענייני מקווה וטהרה, ועניינים שבינו לבינה וליל הכלולות.

אז ככה... מכל השיחות האלה שמעתי כל מיני דעות לגבי הסרות שיער לפני המקווה של הכלה, דעות סותרות ומנוגדות, ואני ממש רוצה לדעת חד-משמעית ולכן אני פונה אליכם (כי עדיין אין לי מדריכה כלות לשאול אותה) :

בנות עדות המזרח, מאיפה צריכות להסיר שיער לפני החתונה, ומאיפה לא? ו... באילו דרכים מקובל להסיר שערות אלה? והאם בכל פעם שהולכים למקווה אחרי החתונה צריך להוריד שוב באותם מקומות?

תודההההההה



תשובה

שלום וברכה,

בטרם אענה לעצם השאלה, אני רוצה להתייחס לראשית דבריך.

עצם המציאות של שיחת נשים על עניינים שונים היא דבר קיים אך פעמים רבות יש להצר על כך.

העברת המידע בין נשים בנושאים אינטימיים ובאופן לא מסודר מעבר לזילות הנושא יכולה גם לגרום לנזקים, בעוד שבנושאים אלו יש לקבל הדרכה נכונה, בקדושה, תוך התאמת ההדרכה לכלה ותזוג, שיחת סלון או דשא או כל דרך אחרת, ויתרה מכך חשיפת בנות שאינן נשואות עלולה (ולא רק עלולה אלא גם במקרים רבים) לגרום נזק בקליטת הנושא בדרך לא ראויה.

אין ספק כי ברוב מוחלט של הדברים הדבר נובע ממניעים טובים, רצון למנוע התמודדות זו או אחרת שזוג אחר חווה ועוד, אך לעיתים הדבר יוצר קושי אחר.

יחד עם זאת אין ספק כי נכון שכל זוג וכל אשה וכלה יקבלו הדרכה ומענה לכל השאלות שיש להם באופן מלא ונכון.

לעצם השאלה, שיער שדרך אשה להסירו, עליה להסירו לפני טבילה ונשים נשואות גם מכוונות עצמם כך לטבילה.

שיער שאין דרכה של אשה להסיר (לדוגמא שיער על הידיים) אינה צריכה להסירו לפני הטבילה.

שיער אותו מקום, יש אכן שוני בין בנות עדות המזרח ובין בנות אשכנז, בנות אשכנז (ולמעשה במקרים רבים הדבר הולך אחר הבעל) ככלל לא נוהגות להסיר ואילו בנות ספרד ע"פ פסיקת השוע כן נוהגות להסיר.

אלא שכבר פסקו אחרוני דורינו כי אשה שאינה חפצה להסיר והדבר מיסב לה קושי וצער אינה צריכה להסיר.

נדמה לי כי אין עניין לעסוק בכך כעת וכאשר בע"ה תינשאי תודרכי באופן פרטני מה עליך לעשות ואם תתעורר שאלה אזי יש לבררה אז, ועד אז הראוי לשמור תחום זה כצנעת הפרט

בשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה