מפחדת להרוס את הקשר

חדשות כיפה ארגון ישפה 09/09/13 10:12 ה בתשרי התשעד

מפחדת להרוס את הקשר

שלום מושון, שוב- תודה על תשובתך, אני קוראת אותה אפילו פעמים רבות לחיזוק. החששות אינם מזהירים אותי מדבר ספציפי, עניין הדת ופערי הדת נמצאים ״ברקע״ אבל אני מאמינה ומרגישה שהחששות לא נובעים מזה, אולי בעקיפין, אך ״כובד העניין״ לא נופל על עניין הדת ואני אף שמחה על זה.

לאור העבר, בה חוויתי קשרים לא מוצלחים , הגיוני שהפחד נובע משם? ולכן עולה בי הפחד שמערכת היחסים הזו תגיע אל סופה למרות שאין סיבה קונקרטית לכך, מה גם שאינני מעוניינת כרגע ובכלל בשום קשר עם אדם אחר כלל וכלל!!!!

ולכן אולי אני גם לא מצליחה מאה אחוז לזרום ולהנות מאה אחוז בקשר, למרות שהפגישות עצמן ארוכות וממש כייף לי, דבר שאני לא כל כך מכירה מקשרים שהיו לי...ואני עסוקה במחשבות אינסוף...? האם זה הגיוני בעינייך לאור מה שכתבתי לעיל? שוב אודה ואצפה מאוד לתשובתך.



תשובה

שלום לך,

זה הגיוני מאוד בעיני שאם המוח שלך לא רגיל לזה שקשר הזוגי שלך הוא ממש ארוך וכיפי, שהוא ינסה להגן עלייך בטעות מדבר שבעצם שלא מאיים עלייך. זאת מפני שהוא לא מבין שהקשר הזה שונה.

ובכל זאת מה עושים?

הנה כמה רעיונות פרקטיים שעולים לי עכשיו:

1. מבינים את מה שכתבתי לעיל, ו"מעדכנים" את המוח שהקשר הזה אחר. עצם ההבנה של הענין הזה יכולה להרגיע מפני שהיא מסבירה שהתגובה הזו לא קשורה למשהו שלא בסדר בקשר.

2. עושים רשימה של כל המחשבות הרעות והחששות שהמוח מנסה לגרום לך להאמין בהם, עושים בדף נפרד רשימה של מחשבות נגדיות שהיית רוצה לחשוב במקומם.

לאחר מכן קוראים כל יום כמה פעמים בכוונה יתרה את המחשבות הנגדיות ומאמנים את המוח לחשוב אותם. אפשר לשים לב איך לאט-לאט מחשבות יוצרות תגובה רגשית שונה.

3. אם הקשר שלכם מספיק קרוב הייתי מציע לך לשתף את בן-זוגך ולספר לו על המחשבות הלא רצויות שלך. לספר לו כמה את רוצה לחוש אליו קרובה וכמה המחשבות הללו שלא קשורות לקשר הזה מפריעים לך. אני מאמין שזה בעצמו יקרב ביניכם וגם יתחיל להמיס את החששות.

4. לומדים לעשות מהחששות הללו צחוק ולא לקחת אותם ברצינות כמו שהם מנסים לגרום לנו להתייחס אליהם. למשל קוראים את הדף של המחשבות המעצבנות ומלחינים ממנו שיר ושרים אותו בקול של מיקי-מאוס וכו'...

למרות שהעצות הללו יכולות להשמע מצחיקות או ילדותיות - אם תקחי אותן ברצינות הן עשויות לעזור מאוד.

ובכל אופן, אם המחשבות הללו מאוד עקשניות ולא רוצות לעזוב אותך הייתי ממליץ לך לפנות לייעוץ ממוקד למי שעוסק ביעוץ לרווקים עם חרדות בקשר, זוהי תופעה שכיחה ונורמאלית. פעמים רבות בתוך יעוץ קצר מועד אפשר להגיע לתוצאות משמעותיות.

בהצלחה רבה!!!

מושון לוינגר.

מטפל זוגי ומשפחתי ויועץ לפנויים פנויות.

mooshon.lr@gmail.com

www.pesherkesher.com