מניעה לאחר הפלה

חדשות כיפה מכון פועה 18/11/07 21:05 ח בכסלו התשסח

מניעה לאחר הפלה

ב"ה

שלום וברכה!

לצערי, לפני כשבוע עברתי הפלה טבעית (ללא שום התערבות רפואית) בהריון ראשון כשהייתי בשבוע 8. היום עשיתי אולטרסאונד והכל תקין ואפשר לחזור לחיים רגילים, ברוך השם.

רופא אמר לי שהרפואה ממליצה לחכות חודש אחד לפני כניסה להריון הבאה- משמע רק לאחר שאקבל וסת הבאה. ז"א שהם ממליצים שהחודש הזה לא אכנס להריון. האם יש התר למניעת הריון במקרה כזה? האם אתם רואים צורך בכך? אם כן, באילו אמצעים מותר להשתמש?

גלולות אני לא חושבת שאפשר בתווך כ"כ קצר כששבוע הבא יש לי אי"ה ערב טבילה... לא?

בתודה רבה מראש.



תשובה

שלום וברכה,

ראשית צר לי לשמוע על הריון שלא צלח ובפרט כאשר מדובר בהריון ראשון, ואף שצרת רבים אינה תמיד נחמה יש בה לעיתים היכולת לתת קנה מידה למציאות, שכן אחוז ניכר מאוד של ההריונות מסתיים בשלב זה ואין הדבר מעיד על בעיה כלשהי או על הבאות. ובע"ה נתפלל ונאחל כי במהרה תזכו לזרע של קיימא.

אכן ההמלצה הרווחת היא להימנע מקליטת הריון עד להופעת הווסת הראשונה הסדירה, ואף שיש רופאים שאינם אוחזים בהמלצה זו (ופרט כאשר לא היתה התערבות כירוגית) בכל אופן יש הסוברים שיש למנוע יותר מכך, ולכן המלצה זו מקובלת.

לכן, דרך המיצוע למניעה בפרק זה היא ע"י שימוש בפתילות גלוואן, ואף שאין הם נותנות הגנה מלאה בכל אופן, במציאות הנוכחית מקובל כי הדבר מספיק.

בשורות טובות במהרה

אודי רט

רב משיב מכון פועה