ממצא בשחלה פוליצסטית לאחר ניתוח להוצאת שרירן רחם

חדשות כיפה דפנה מאיר 22/11/11 09:47 כה בחשון התשעב

ממצא בשחלה פוליצסטית לאחר ניתוח להוצאת שרירן רחם

בס"ד. שלום וברכה . לפני כשנה התגלתה אצלי מיומה ברחם בגודל 9 ס"מ.( יש לציין שאני בחורה חרדית,רווקה, בתולה ואני מתכוונת להרות בעתיד הקרוב מאוד) עברתי ניתוח מיומקטומיה (פתיחת בטן). השבוע עשיתי בדיקת אולטרא סאונד (למעקב) התוצאה היא: שחלה ימנית בגודל 20*36 מ"מ מבנה השחלה יכול להתאים לשחלה פוליצסטית. שחלה שמאלית הודגמה בגודל 31*37 מ"מ מבנה השחלה יכול להתאים לשחלה פוליצסטית בתוכה- ממצא צלול בגודל 26*20 מ"מ.התור שלי לרופא עוד למעלה מחודש ואני חוששת מאוד. שאלתי אליך: 1. מהי שחלה פוליצסטית? 2. כיצד ניתן להעלים או להקטין את הממצא? 3.כיצד היה לנהוג בעתיד למניעת ממצאים אלו? אני בלחץ ופחד גדול. אשמח לכל עיצה/עזרה בענין בעייתי. תודה רבה רבה בשורות טובות ורק בריאות אמן!



תשובה

בס"ד

לחוה היקרה, שלום ושמחה,

שחלה פוליציסטית היא שחלה שבה אף ביצית, או כמעט אף ביצית, אינה מגיעה להבשלה סופית, ואינה משתחררת אל החצוצרה כדי לפגוש שם את הזרע של הגבר לצורך יצירת עובר. במקום זאת, יש הרבה ביציות בשחלה שמגיעות יחד לשלבים שונים של הבשלה, שאינם סופיים, דבר שגורם לשחלות להיות מוגדלות ומלאות בנוזל.

בנוסף, יש תופעות נלוות לנשים עם שחלות פוליצסטיות, כגון עיבוי סביב אזור הבטן, השמנה, שיעור יתר בגוף, קושי בפירוק סוכר בגוף, בעיות בבלוטת התריס ועוד.

כמחצית מהנשים עם שחלות פוליציסטיות אכן נראות "פוליצסטיות" במראן החיצוני. ומחצית הנשים עם שחלות פוליציסטיות לא נראות כך כלל.

בנוסף, לא כולן חייבות לסבול מכל התסמינים. אצל חלק מהנשים יש אירועים רבים של דימום לא סדיר, ואצל אחרות יש מחזורי ווסת כל 3-4 חודשים.

אצל חלק מהנשים יש ביוץ תקין אחת לכמה חודשים או שנה, והן הרות ויולדות, אפילו ילדים רבים, בלי להיות מודעות כלל לעובדה שיש להן שחלות פוליציסטיות.

יש בתופעה זו דרגות חומרה שונות, ויכולות ריפוי רבות. אמנם ברפואה הקונבנציונלית, המטפלת באופן סימפטומטי בבני אדם, לא מציעים ריפוי. נותנים גלולות למניעת הריון כדי לסדר את אירועי הדימום ולהפחית את פעילות השחלות. וכאשר האישה רוצה להרות, עושים טיפולי פוריות בדרגות שונות. כל בעיה מטופלת בנפרד. למשל, חלקן מקבלות כדורים לסוכרת, וחלקן מקבלות כדורים לטיפול בבלוטת התריס העצלה שלהן, ועוד.

ממה שידוע לי, לרוב נשים אלו לא מגיעות לטיפולים הקשים הכוללים הפריית מבחנה, אלא מצליחות להרות בעזרת כדורים או זריקות.

זוהי בעיית הפוריות הנפוצה ביותר, והידועה ביותר, שיש עליה כבר ידע רב וניסיון טיפולי מוכח.

ברפואה המשלימה יש יומרה, לעיתים מוצדקת, לרפא נשים אלו בעזרת תזונה, צמחים, הומאופתיה, דיקור, סוגי התעמלות שונים כמו שיטת אביבה, יוגה לנשים,ועוד.

אני ממליצה לנשים שאינן רוצות להרות באופן דחוף, לנסות לטפל ברפואה משלימה. לפעמים זה לבדו פותר את הבעיה.

כאשר נשים מבקשות להרות, זה תלוי ברמת הדחיפות והגיל. לפעמים אפשר גם לשלב בין שיטות. לפעמים אפשר להביא ילד ראשון בעזרת טיפולים קונבנציונליים, ואחרי הלידה לקחת אתנחתא לטיפול ברפואה משלימה.

דבר ידוע הוא שלפעמים בהפסקות בין טיפולי פוריות נשים הרות. זה קורה מסיבות פיזיות ונפשיות במקביל. נפשית- דווקא כשמשחררים את הלחץ, או מתייאשים, יכול לבוא הריון. ופיזית- רירית הרחם מתעבה, ההפרשות שייבשו בגלל הטיפולים נעשות רטובות ומזינות את תאי הזרע, ועוד.

לטפל בשחלות פוליצסטיות במגמה של ריפוי, זה אומר לשנות את אורח החיים בהרבה מובנים. וכדאי לעשות זאת עם הדרכה טובה.

בנוסף, כדאי לנשים אלו, כמו לכולנו (אבל בעוצמה גדולה יותר) למצוא צד יצירתי באישיותן, ולטפח אותו.

זאת מכיוון שהשחלות הן המקבילה הפיזית של יכולות היצירה הנפשיות שלנו.

אם את טובה בציור, או פיסול, או הפקת אירועים, או כל פעילות שהיא יצירתית בעבורך, מצאי זמן לעסוק בה. גם זה יכול לשפר את המצב הגופני.

אם את רוצה להתייעץ עם רופא קונבנציונלי טוב, את יכולה לפנות לד"ר רוי הומבורג. הוא נחשב מומחה גדול לעניין שחלות פוליציסטיות. את ההמלצה עליו קיבלתי מד"ר אורי לוי.

אם תרצי את הטלפון שלו, פני אליי דרך הנהלת האתר בטלפון.

בהצלחה בכל! מדפנה מאיר