מי שפיר והפלה

חדשות כיפה מכון פועה 01/11/05 11:05 כט בתשרי התשסו

מי שפיר והפלה

שלום רב, אני בת 35 וחצי וויכולה ב"חינם" לעשות בדיקת מי שפיר. אני כעת בשבוע 14 וחצי להריון וב"ה עד כה כל בדיקות האולטראסאונד היו תקינות וכן השקיפות הערפית. הרופא שלי המליץ שאעשה בדיקת חלבון עוברי ובסמוך לה עוד בדיקת אולטראסאונד אחרונה ועם תוצאות אלו אחליט האם כדאי לי לעשות בדיקת מי שפיר אם לאו. שאלתי היא: במידה ואעשה בדיקת מי שפיר וחלילה יגלו כי העובר לוקה בתסמונת דאון, האם בכלל ניתן לקבל היתר הלכתי לבצוע הפלה בשבוע שזה יסתבר (22-24?) . כי אם אתקל בבעייה הלכתית, אז לשם מה עליי להכניס עצמי למתחים והקלחת של חלבון עוברי והתלבטות לגבי מי שפיר ואז גם בדיקת מי השפי שהינה סכנה להריון.



תשובה

שלום רב,

כמובן שאין הדבר פשוט ולאמיתו של דבר, ההחלטה אם לבצע את הבדיקות שמציע הרופא תלויה בהרגשתכם הנפשית במידה ואתם רגועים גם דך - אין הכרח לעשות זאת.

אך במידה ויש איזו דאגה או חרדה אין פסול ואין איסור בביצוע בדיקת חלבון עוברי וכמובן סקירת מערכות נוספת. ובמידה ותעלה שוב שאלת הדיקור תהיו עמנו בקשר ישיר.

באופן כללי ועקרוני כדאי לדעת שאף שאין הדבר פשוט ניתן למצוא היתרל הפלה ח"ו במקרה שהתוצאות לא טובות. אך אמנם נכון בגיל 35 לא בטוח שתהליך הבירור הכרחי

בברכה רבה

הרב יוסף איתן