מחזור ארוך

חדשות כיפה מכון פועה 12/03/06 11:34 יב באדר התשסו

מחזור ארוך

שלום,שלחתי שאלה בנוגע למחזור ארוך. היא כנראה לא הובנה, הרב חשב כי מדובר בדימום ארוך.תיקנתי את השאלה אך הבעיה עדיין עומדת בעינה.אודה לתשובה

שלום

המחזור החודשי שלי נע בין 27-25 ימים כאשר אני עושה בדר"כ הפסק כ-13 ימים מרגע התחלת הוסת.)שישה ימי דימום ושבעה נקיים. נטלתי גלולות במשך כשנה מאז החתונה וכעת אנו מנסים להכנס להריון מזה מספר חודשים ללא הצלחה. אני חוששת שיום הביוץ שלי נופל בימים האסורים. אני שוהה כרגע בחו"ל במדינה בה אין לי נגישות תמידית לרופאים ובייחוד לא כאלו שיבינו את העניין מנקודת המבט היהודית. אחזור לארץ רק בעוד מספר חודשים. רציתי לדעת האם יש דרך לברר מתי יוצא הביוץ והאם יש דרך לשנות את יום הביוץ או לקצר את הדימום ביום או את משך הימים האסורים.הדבר גורם לנו תסכול רב ופחד מ"עקרות הלכתית"

תודה



תשובה

שלום וברכה,

ישנם מספר דרכים לבדוק את מועד הביוץ החל הדרכים פשוטות וביתיות כערכת ביוץ ביתית ועד לבדיקת דם שע"פ אפשר לדעת בקירוב מתי היה מועד הביוץ והדרך המדוייקת ביותר הינה מעקב זקיקים אולטרסאונד הנעשה בימים הסמוכים לביוץ כל מנת לאתר את מועד הביוץ המדוייק. (דרך ישועה וישנה נוספת אך לגמרי לא מדוייקת היא מדידית חום השחר, ניתן למצוא על כך במקומות שונים, אך חשוב לדעת כי דרך זו מסורבלת ומאוד לא מדוייקת).

כיון שהינכם נמצאים בניכר הייתי קודם כל לבצע בדיקה ביתית ובמקביל לראות האם את עושה הפסק טהרה במועד המוקדם ביותר שאת יכולה, היינו מיד לאחר תום הדימום (לעיתים ישנם הכתמות ברמות שונות לאחר הדימום ולא תמיד צבע כזה מטמא, אך צריך לעשות על כך שאלת רב הבקיא בענייני מראות, גם אם הדבר כרוך במשלוח ע"י הדואר לארץ או למקום אחר בו יש רב הפוסק בתחום זה).

גם אם הביוץ יוצא מעט מוקדם ולפני מועד הטבילה יש לכך מספר פתרונות ברמות שונות ובהחלט כאשר יש צורך ניתן בעזרת כדורים להזיז מעט את מועד הביוץ.

בהצלחה רבה ובשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פוע"ה