מה זה בודקת טהרה?

חדשות כיפה דפנה מאיר 01/09/08 12:18 א באלול התשסח

מה זה בודקת טהרה?

מב זה בודקת טהרה???

ואיך מגיעים אליה??

והכי חשוב מה היא עושה בבדיקה??

תודה ושוב סליחה על הישירות בשאלות שלי



תשובה

בס"ד

שלום לך,

בודקת טהרה זו אישה שהיא גם אחות מוסמכת, שעברה הכשרה לבדוק בדיקה וגינלית מכוונת למטרות הלכתיות. הקורס שהן עוברות ניתן להן בבית חולים ביקור חולים, וכנראה בעוד מקומות שאיני יודעת עליהם. בכל אופן מדובר בקורס רציני וממוסד, עם תעודה. יש בודקות טהרה בהרבה מקומות בארץ. זו גם השאיפה שלהן. להפוך את השירות הזה לזמין.

במסגרת הבדיקות שלהן הן יודעות מה לחפש, כלומר- בדרך כלל זה לנסות למצוא מקור אפשרי אחר לדימום, מלבד הרחם. ברוב המקרים נשים שמגיעות לבודקת טהרה אכן מוצאות שהדימום שיש להן אינו מטמא, מפני שהוא מגיע מצוואר הרחם או מהנרתיק. הסיבה שקשה לזהות את מקור הפציעות המדממות הללו, היא שבחלק העליון של הנרתיק ובצוואר הרחם אין הרבה עצבי תחושה, לטוב ולמוטב.

הפרט החשוב בבדיקה אצל בודקת טהרה היא שהיא יודעת גם מה לא לחפש, ולעשות כל מאמץ לתלות את הדימום, במידה שזה אפשרי מבחינה הלכתית (הן לומדות גם הרבה הלכה אך לא פוסקות בשום אופן, עם התשובה שלהן יש לפנות לפוסק), במקור לא רחמי.

הן מקדישות למטופלת זמן רב, אם צריך. ולפעמים שעה, בעלות נמוכה יחסית.

כל החוויה היא חוויה מתקנת לנשים רבות שחוו את הסרט הנע אצל רופא נשים של "הכנס- הרחב- גלה- בשר- שלח", בתוך 5 הדקות שמוקצב להם לטפל באישה. לכן זו גם הזדמנות להרגיע, ולגלות דברים שלפעמים לא עולים עליהם בסיטואציה אחרת, גם אם אין זו המטרה שלשמה הגעת. המטרה היא להיטהר. ובגלל שבימינו אין יודעים להבחין בין דם לדם, וגם הפוסקים ידועי השם בתחום הזה שהיו לנו בעשרות השנים האחרונות חלקם נפטרו ולחלקם קשה מאוד להגיע, בודקת טהרה זה פתרון מסביר פנים, זמין צנוע ואמין, שאינו פוגע בסמכות הרבנית אלא מסייע לה.

אם את מעוניינת להגיע לבודקת טהרה במקום מגורייך, חפשי דרך האינטרנט, או שאלי את הבלנית או רבנית, או אישה שאת מרגישה בנוח איתה, או שאלי בבית חולים ביקור חולים כיצד אפשר להגיע לבודקת טהרה. אני מניחה שאם זהו הפתרון הנכון עבורך, את תמצאי אותו די בקלות. בהצלחה, מדפנה.