ללא נושא

חדשות כיפה דפנה מאיר 21/05/09 22:23 כז באייר התשסט

ללא נושא

דפנה שלום,

מסקנתי מהתכתבויותנו היא-פשוט להפסיק עם הגלולה הזאת! שאלתי אותך בפעם הראשונה על דרכים טבעיות למניעה. שמעתי מחברה על שיטה שהיא התנסתה בה : אחרי התשמיש, לקום מיד ולשטוף את המקום. מה את אומרת על שיטה זו? אצלה זה עבד ממש טוב. ברור לי שאין מאה אחוז. אך כל הבירור הזה מחדד לי עד כמה לא נוחה לי ההרגשה של חוסר שליטה בגוף שלי והחדרת חומרים מלאכותיים שמשבשים לי את הכל. אם תוכלי לומר לי מה דעתך על הנ"ל אני אשמח לשמוע, וכן איך אפשר ליצור עמך קשר לגבי הדרכות לפריון וכו' כפי שהזכרת בתשובתך הראשונה לי.

שוב מודה לך על הכל, רק טוב,

טל.



תשובה

בס"ד

לטל היקרה, שוב שלום,

השיטה שאת מתארת אינה נחשבת יעילה במניעת הריון, מפני שהזרעים נכנסים בכינון ישיר אל צוואר הרחם במצב של פוריות. לוקח להם שניות להגיע אל תוך הרחם. וממילא אינך יכולה לשטוף את התכולה שבתוך צוואר הרחם אלא רק את הנרתיק.

לגבי מה עבד אצל חברתך, אין לי כלים להתמודד עם התיאוריה שדווקא זה מה שמנע אצלה הריון בהכרח, מפני שאין לי מושג לגבי מצב הפוריות שלה ושל בעלה, ופרטים רבים נוספים שיש לברר לפני שאוכל להסיק מסקנות לגביה. אוכל לומר שאני מכירה כמה ילדים שהם תוצר של השיטה הזו, אם כי לא הרבה, מפני שרוב הנשים שאני "מראיינת" אינן מציינות במפורש את השיטה הזו כשיטה שהן משתמשות בה.

כשנשים אינן מעוניינות בהריון ואני שואלת אותן כיצד הן מונעות, חלקן עונות שהן אינן מונעות, עד שאני מבקשת פירוט לגבי "אינן מונעות", ואז הן מפרטות בחלק מהמקרים שיטות שהן אינן מחשיבות אותן כשיטה, ולכן מתייחסות למצב כאל חוסר מניעה. למשל משגל נסוג, למשל חדירה ללא שפיכה, ימים בטוחים (שיטה יעילה מאוד כשמתאימים אותה לאישה הנכונה ויודעים להשתמש בה), והשיטה שתיארת.

לגבי הגלולה, תיארת מצב שבו הסתדרת עם הגלולה בעבר, ולכן איני ממהרת להציע לך להפסיק ליטול אותה. ההחלטה וההתמודדות הן שלכן הנשים, ואין לי היומרה לומר שאמצעי אחר יהיה בהכרח יותר טוב. כל העסק הזה של אמצעי מניעה גורר איתו ניסוי וטעייה, ובמקרים רבים תסכול, בפרט בזוגות דתיים, אבל לא רק.

פרטים על השיטה הטבעית, כאמור, באתר "באופן טבעי"- "תכנון הריון באופן טבעי" עם רשימת מנחות לפי אזורים ודרכי התקשרות.

בהצלחה בכל מקרה, מדפנה מאיר