ללא נושא

חדשות כיפה אורלי ואבישי מלכיאל 14/01/14 17:41 יג בשבט התשעד

ללא נושא

אני בת 29 ויש לי שלושה ילדים שיהיו בריאים

את כולם ילדתי בקיסרי הקטן בן 3. כבר שנה אני לא לוקחת מניעה (לקחתי פמינט) יש לי מחזור כל 28 יום ואפילו פחות לפעמים. הוסת עצמה רגילה אבל יש לי דימום חלש אחכ ואני לא מצליחה לעשות הפסק עד היום 8-9 מנסיונות קודמים שבהם נכנסתי להריון היה מתי שעשיתי הפסק ביום השישי (תמיד היה לי קצת קשה להכנס להריון בגלל המחזורים הארוכים) . אני מאוד רוצה עוד הריון האם את ממליצה(בגלל הניתוחים) ומה כדי לעשות כדי לקצר את הווסת. הייתי אצל רופאה והיא נתנה לי את הפרימולוט נור האם הוא עוזר במקרים אלו? אילו עוד אפשריות יש לי?



תשובה

לשואלת היקרה שלום

אתייחס להיבטים השונים בשאלתך.

לגבי ההיריון עצמו - הסיכון בניתוחים חוזרים עולה מניתוח לניתוח (הידבקויות, שליה נעוצה וכו') אך ישנן נשים היולדות גם מספר גדול יותר של ילדים בניתוחים קיסריים. אם את מבינה את הסיכונים ורוצה בילד הדבר אפשרי, אך כדאי לך להתייעץ עם רופא המכיר את הרקע הרפואי בצורה טובה ופרטנית. בכל מקרה מומלץ להמתין לפחות שנתיים בין לידה ללידה ואת זה כבר עשית.

לגבי המחזור - במחזורים כל 28 יום, הביוץ מתרחש סביב יום 14. לכן אם את מדממת 8-9 ימים ושומרת 7 נקיים, את טובלת לאחר הביוץ ולא יכולה להרות.

כדאי לבצע מעקב ביוץ. במידת הצורך ניתן לדחות את הביוץ באמצעות אסטרוגן (כדורי אסטרופם למשל) הניתנים בתחילת המחזור. תוכלי לדבר על כך עם רופאת הנשים שלך. ישנן גם דרכים הלכתיות לנסות להקל אך זה כבר ענין לפסיקת הלכה ואליה לא ניכנס.

בהצלחה רבה והריון קל.

אורלי ואבישי מלכיאל

רפואה זוגית www.aom.co.il