ללא נושא

חדשות כיפה מכון פועה 23/08/10 09:17 יג באלול התשע

ללא נושא

בס"ד

שלום רב!

אני התחתנתי לפני חצי שעה ב"ה ועדיין לא זכיתי להיכנס להריון.התחלתי להיות קצת לחוצה האמת כי אני חוששת שאני מפספסת את יום הביוץ..אנסה להסביר את עצמי יותר טוב..הווסת שלי לא קבוע.בחודשים האלה מאז החתונה זה היה אחרי 27 28 35(החודש הזה הייתי ממש חולה ולקחתי מלא תרופות אז בגלל זה לדעתי היה איחור כזה) 29 26 וחודש האחרון 24.ויוצא שאני טובלת כל הזמן אחרי 14 יום..בחודש האחרון לפי החישוב שלי יום הביוץ היה אמור להיות יומיים או שלושה לפני הטבילה וזה כל כך מבאס לדעת מראש שאני מפספסת..אני יודעת שבסופו של דבר הכל מאת השם וזה רצונו אבל עדיין צריכה לשמוע את הדעה שלכם ומה אפשר לעשות עם אני באמת מפספת את יום הביוץ.האם הרבנים מתירים במקרים מסויימים לעשות את ההפסק יותר מוקדם?תודה רבה רבה מראש.



תשובה

שלום וברכה,

ראשית מזל טוב, אני מניח כי זו טעות בהקלדה ולא נישאת לפני "חצי שעה" אלא לפני חצי שנה, אבל אני מקווה כי התחושה היא שזה עתה נישאתם ובעה יהי רצון שתחושו כך טריים ורעננים אבל בשלים ועמוקים גם בעוד עשרות שנים.

לא ציינת מהו אורך הדימום עצמו ובאיזה יום את עושה הפסק טהרה, אם אכן המחזורים הן בטווחים של 28 יום הסבירות כי את מפספת את הביוץ היא קטנה מאוד.

חשוב לדעת האם יש מודעות לשאול על טהרה, האם את מחכה שההפסק יהיה לבן לגמרי או שמא כן שואלת על מראות לאחר שהדימום הממשי הסתיים.

אף שבעיקרון איני רואה כרגע מקום לחשש, כיוון שאין כאן את כל הפרטים, את מוזמנת בשמחה רבה ליצור עימנו קשר למכון פועה ולדבר עם אחד הרבנים המשיבים על מנת שנשמע את מלוא הפרטים נכוון וגם נרגיע בעה.

בהצלחה רבה ושפע ברכה

אודי רט

רב משיב מכון פועה