ללא נושא

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 30/12/07 14:29 כא בטבת התשסח

ללא נושא

שלום! יש לי שאלה לגבי חברה שלי אני נשואה חודשים ועברתי לגור בעיר אחרת אחרי החתונה . חברה שלי שמאד היתי קשורה אליה לקחה את זה מאד קשה , היא טוענת שאיבדה חשק ללמוד (אני חסידה) ושאין לה עם מי לדבר . השבוע דברתי איתה אחרי תקופה ארוכה שלא יצא לי לדבר איתה והיא אמרה לי שבכלל היא לא רואה את עצמה מתחתנת עם בן אדם מאמין (מכול המגזרים) . אני לקחתי את זה מאד קשה אני כול הזמן חושבת שאולי אני הגורם לזה כי היא חברה כ"כ טובה שהייתי מספרת לה כמעט הכול מהחיים שלי אחרי החתונה . בקיצור החברה שלי בדיכאון ! השאלה שלי היא איך אהי יכולה לעזור ואולי בכלל אני צריכה לשאול איך אהי מתקנת את מה שקלקלתי ?ועוד שאלה האם באמת קלקתי משהו ,מה שאני רוצה להגיד גם שלא חדשתי לה שום דבר ז"א היא בחורה שנקראת מאד פתוחה בציבור בחסידי. תודה מראש.



תשובה

שלום רב,

חברות היא ערך חשוב מאוד, נכס שיש לשמר ועוד. אבל גם לחברות יש גבולות, ובסופו של דבר כל אחת אחראית על עצמה מעשיה ואמונותיה. ממה שספרת לא נשמע שפגעת בה או קלקלת, אלא שהקשר היה חזק והניתוק והפרידה, שמבחינתך היה רצוי וטבעי, קשים לה וגוררים תגובה רגשית ואמונית קצת מוקצנת.

אין לך אלא מה לעשות בעניין מלבד להתעניין בשלומה ולשמור על קשר במידת האפשר והרצוי לך. יתכן שאפשר לסמוך עליה שהיא תדע להתמודד ולהתאושש. במידה ומצבה ישמע לך מחמיר תנסי להפנות אותה לגורם שעשוי לעזור, חברה משפחה ואם זה קשה יותר אז גורם מקצועי.

בהצלחה.