לחכות או לא?

חדשות כיפה כולנו שדכנים 15/11/05 21:20 יג בחשון התשסו

לחכות או לא?

שלום. אני מעדיפה לא להזדהות בשמי האמיתי מסיבות כאלו ואחרות..

אני נערה מאיזור המרכז בת 17. אני דתייה לאומית (בני עקיבא) ולא מזמן היית בקשר עם בחור (בן 18) שהכרתי מבני עקיבא. לשנינו יש רגשות אחד לשני ושנינו אמרנו זאת אחד לשני..

לפני לא הרבה זמן הוא אמר לי שהוא רוצה לנתק את הקשר בינינו מכיוון שהוא הולך לישיבה רחוקה. ואני לא יודעת מה לעשות. לחות לו או לשכוח אותו. חשוב לציין שהוא ביקש ממני לא לחכות לו כי הוא לא רוצה לכבול אותי אליו.



תשובה

שלום נערה,

אכן מצער לשמוע שהתחברת רגשית לקשר שמראש היה ברור שלא יגיע לכדי מימוש בגלל גיל הבחור ומיקומו במציאות.

חכמינו הבינו דבר זה כל כך טוב ואסרו מראש כל קשר שלא מוביל מראש לנישואין. סביר להניח שהבחור רוצה להקים את קומתו התורנית ולרומם אותה ואת מצידך עדיין לא התחלת לסלול את דרכך בחיים. ההחלטה אם לחכות עשויה להשתנות במהלך השנה וכן תהפוכות החיים עשויים להשתלט על הרומנטיקה הראשונית שהתחלתם ליצור בקשרים שכבר יצרתם.

עלייך לשבת עם עצמך ולהבין לאן פנייך מועדות כרגע והאם לשבת ולחכות יהיה אמצעי נכון על מנת להעביר את השנים עד שהבחור יסיים את לימודיו, ובואי לא נשכח שהבחור ביקש ממך להמשיך את חייך כרגיל שזה אומר שכרגע מרכז חייו הופך להיות ובצדק בניה רוחנית ותורנית. אפשרות שניה היא כמובן להמשיך את חייך כרגיל לבנות את עצמך ולהכין את עצמך לקראת קשר נכון שיוביל מראש לנישואין בלבד ללא תחושות החמצה בדרך..

ליבי איתך,

כל טוב

רינה פלד

יועצת אישית וזוגית