כניסה להריון

חדשות כיפה מכון פועה 07/11/08 15:07 ט בחשון התשסט

כניסה להריון

שלום רב! ב"ה אנחנו נשואים כבר 10 חודשים וקצת.. ב"ה שמחים ומאושרים!

אך לצערינו עדיין לא זכינו לילד..

אז קודם כל -רציתי לשאול באיזה שלב כדאי ללכת לבדוק את זה, או לעשות משו בנידון..

(המחזור שלי די סדיר.. המחזור הוא כל 35-37 יום.. חוץ מפעמיים מאז החתונה-שלקח 28-30 יום בין מחזור למחזור.. ואני כמעט תמיד מצליחה לעשות את ההפסק ביום ה7 מאז תחילת המחזור.. כך שמן הסתם את יום הביוץ אנחנו לא מפספסים..)

וחוצמזה- זה די מלחיץ האמת.. שכבר עוד מעט שנה, ועוד לא נפקדנו.. חוץ מהרצון החזק והאמיתי להיות הורים-יש את הצד המלחיץ-לדעת שהכל בסדר.. ולדעת שאין שום בעיה בעזרת ה'..

וגם-באיזה-שהוא מקום האמונה שלי לפעמים מתערערת בעקבות כך...זה מתסכל! וגם בעניין התפילה-אני מרגישה שזה חסר טעם כל פעם להתפלל מחדש ולבקש מ-ה' להיפקד...הרי הוא יודע שאנחנו רוצים.. אני כן מאמינה שהכל לטובה! ואם זה עדיין לא הגיע-אז כנראה שזה הכי טוב לנו ולכל העולם..

אבל..

תודה רבה! ושבת שלום!



תשובה

שלום וברכה,

עקב ערב שבת וכיוון שאיני רוצה לעכב את התשובה אענה בתמצית ואשמח במידת הצורך להרחיב בע"פ בשיחה למכון פועה.

ביחס למישור הרפואי - פרק זמן של עשרה חודשים אכן אינו מעיד על צורך או הצדקה לבירור, גם בגלל שבירור בטרם עת הוא לא תמיד טוב, ועלינו לתת פרק זמן סביר (והמקובל הוא לערך כשנה מאז שמנסים להרות, ובדרכ זה שנה או שנה וקצת לאחר החתונה).

במישור האמוני - יש לענות דברים רבים, חלקם אולי יתיישבו יותר על ליבכם חלקם פחות, כל זוג מוצא את הדברים שאליהם הוא מתחבר יותר.

בוודאי שיש משמעות לתפילות, הרי אנו מתפללים כל יום לביאת משיח צדקנו והקב"ה ודאי יודע זאת, ואני מאמין באמת ובתמים כי אנו חפצים בביאתו, ובכל אופן הוא מתמהמה, אנו נושאים תפילה לדברים רבים, ואין ספק כי הקבה שומע ומאזין מביט ומקשיב, ואיננו יודעים תמיד לחשב דבר כנגד דבר.

אבל עלינו להתאזר בגבורה, לבטוח בה' ולהאמין כי הוא הטוב והמיטיב, וחפץ בנו בניו האהובים, וחפץ אף בתפילתנו עלינו ועל הסובבים אותנו, בשלב זה שאין מקום לדאגה ועל דברים שיש לנו בהם צורך לחוש ולדאוג בכל שטחי החיים, ואין בזה משום דבר שאנו ניתן לפגום ולחדור אל שימת מבטחנו בו.

פעמים וזו עבודה קשה, עבודה מאירה ולעיתים ארוכה, אך לא נשטמת ממנה ולא נעזבה.

עשו את המאמץ שלכם, זכרו כי גם אם חלילה יש בעיה (ואין כל סיבה לחוש כי יש בעיה כעת) הרי שבעה יש פתרון, ושאו תפילה ואני מאחל כי במהרה תזכו לזכות לזרע של קיימא

נשמח להרחיב גם בעפ במידת הצורך

שבת שלום ובשורות טובות

אודי רט

רב משיב מכון פועה