יופי מול אופי

חדשות כיפה ארגון ישפה 09/09/13 10:17 ה בתשרי התשעד

יופי מול אופי

בס"ד

שלום רב, אני נפגש עם בחורה כחודש. אומנם זהו רק חודש אך מרגיש לשנינו שזה הרבה יותר מכך. אנחנו מכירים כבר די טוב אחד את השני, והאופי טוב וכיף. היא נמצאת במקום הרבה יותר מתקדם ממני. דיברתי איתה על התחושות שלי שבאמת אני מרגיש שטוב והכל אבל לא העזתי להגיד לה שיש לי בעיה עם המראה שלה. זוהי נקודה שהפריעה לי מההתחלה. אני לא יודע אם היא הייתה נראית אחרת זה היה שונה אבל אני מאמין שיש לכך השפעה משמעותית. השאלה שלי עד כמה צריך לתת לזה משקל? האם זה משהו שצריך להתעלם ממנו?(למרות שזה לא פשוט!) יהיה לי קשה לסיים את הקשר הזה ככה...

אני חושב שיש בסיס חזק אבל זה מעיב לי על הכל... תודה ושבוע טוב.



תשובה

שלום לך ותודה על השאלה שמייצגת קושי של בחורים רבים.

הצורך שלך ביופי עשוי להצביע על חוש אסטתי מפותח המבטא עדינות נפשית ודרישה חיובית פנימית להרמוניה. מאידך, הוא עשוי להיות תוצאה של השפעה שלילית של תרבות מערבית שטחית המעדיפה את הקנקן על אשר בתוכו. כמובן שהוא עשוי להיות גם שילוב של שניהם.

יהיו מקורות הצורך הזה אשר יהיו, הנושא מפריע לך.

אני חושב שכדאי לך לשאול את עצמך האם המראה שלה דוחה אותך או שרק יש לך בעיה איתו. אם המראה שלה דוחה אותך, לא כדאי להמשיך את הקשר עד שאתה מחליט עם כל הקושי שבדבר – מה יותר חשוב לך? האם אתה מוכן לקחת את האחריות על כך שזו תהיה אשתך לטוב ולרע, ליופי ולכיעור.

אבל, אם רק יש לך בעיה עם המראה אבל אתה לא מרגיש דחיה, הייתי ממליץ לך להעמיק יותר את הקשר. לעיתים קרובות ממקום עמוק יותר בקשר הכל נראה אחרת...

כדאי לדעת שנסיון של זוגות רבים, מראה כי תחושת היופי הינה סובייקטיבית בהתאם לזמן ולמצב הנפשי. תחושה זו משתנה לאחר הנישואים (ואף לקראת הנישואים), בהתאם לזמן ולמצב הפיזי והנפשי. (האם יש לך מושג כמה היופי משתנה במהלך ולאחר הריון? האם ידעת כי כאשר אנו כועסים על מישהו הוא נראה לנו יותר מכוער? וכאשר אוהבים אותו נראה יותר נאה?)

בנוסף, אני מציע לך לשאול את עצמך – האם דברים אחרים בקשר יכולים לפצות אותך על הבעיה שלך עם המראה? האם יש תחומים אחרים שתוכל להתנחם בהם?

אני חושב שבחורים רבים צודקים בכך שמחליטים להתחתן עם בחורה שאינה נראית להם מושלמת (בתכונה מסוימת, או במראה) מתוך ידיעה שעבודה נכונה על הזוגיות עשויה לשפר את המצב ומתוך הסכמה פנימית לכך שגם אם לא ישתפר, הטוב גדול על הרע. החשוב בעיני הוא לקחת את ההחלטה ממקום שמודע לחסרונות ולצורך בעבודה.

לסיכום, נראה שמצאת מישהי שחבל לפספס איתה את הקשר. למעט המקרה בו אותה בחורה דוחה אותך, הייתי ממליץ להעמיק את הקשר ולבחון את הנושא ממקום עמוק יותר, ולזכור כי יופי הוא דבר סובייקטיבי, שעשוי להשתנות במצבים שונים.

מושון לוינגר.

יועץ נישואים ולפנויים פנויות.

mooshon.lr@gmail.com

www.pesherkesher.com