טהרה כיומים לאחר מועד הביוץ

חדשות כיפה מכון פועה 21/11/07 10:46 יא בכסלו התשסח

טהרה כיומים לאחר מועד הביוץ

בת 29 נשואה טריה חודשים , מחזור ארוך (סדיר מבחינת זמן) אך דימום ארוך שבעה ימים רק ביום שמיני ניתן לעשות הפסק. תאור הדימום יומים מוגבר שלישי איטי רביעי כמעט הפסקה ועד שבעה חוזר שוב דימום לא מוגבר ואחר כך הפרשות חומות כהות לא רציף. בפעם קודמת יום הטבילה היה כיומים לאחר ביוץ - יש לשאר שאני יודעת מתי הביוץ כי יום זה מלווה בכאב מסוימם באיזור האנטומי של השחלות בטן תחתונה בצד משתנה בזמן של בערך 14 יום ממועד תחילת המחזור. מסכנה אני מפספסת מועד ביוץ בשל מחזור ארוך האם יש דרך לקיצור מחזור לפני שימוש בתרופות חזקות כמו איקקלומין. מה גם שקופות החולים לא מתחילות טיפולי פוריות לפני שנה של נישואים.

האם הצמח המוזכר באתר ילקוט הרועים אכן רלונטי? תודה ותזכו למצוות



תשובה

שלום וברכה,

ראשית מזל טוב ויהי רצון כי תזכו להקים בית נאמן בישראל מלא בשמחה והודיה ברכה ושפע רב.

לא ציית בשאלתך מהו אורך הווסת מראייה לראייה.

בכל אופן בשלב זה הייתי מסה לפעול בשני מישורים:

א. שאלה על מראות - בפרט לאור התיאור של ימי הדימום, הרי שכדאי מאוד לשאול על מראות כבר בתחילת הפסקת הדימום אף אם הצבע חום או דומיו.

ב. ילקוט הרועים - בהחלט יכול לתת מענה לדבר.

בכיוון אלנטרנטיבי נוסף שיש לבחון הוא שיטת שרמן, אף שאיני יכול לומר בוודאות מה תוצאותיו, נראה כי יש עליו ביקורות טובות והדבר נשמע סביר ולכן יש בהחלט מקום לנסותו.

איקקלומין בכלל אינו הכיוון למענה, מפני שגם אם יש בעיה של ביוץ מוקדם ניתן לתת מענה תרופתי שלא בדרך של הגברת הביוץ אלא דחייה בלבד, אך בכל אופן זה אינו השלב כעת.

בשורות טובות במהרה

אודי רט

רב משיב מכון פועה