חשק מיני- המשך

חדשות כיפה דפנה מאיר 12/09/12 20:50 כה באלול התשעב

חשק מיני- המשך

כתבתי תגובה על תשובה שהבאת לי בנושא, אבל כנראה היא לא הגיעה. אז אני אשאל שוב:

כתבתי לך על חוסר בחשק המיני (באחת השאלות האחרונות), וכתבת שייתכן שזו אשמת הגלולות. אם זה כל כך מעלה את הסיכון, אז למה רופאי נשים ממשיכים להמליץ על הגלולות? והאם יש לך הצעה אחרת שאפשר על ידה למנוע היריון? אני לא מכירה דברים אחרים... ואם יש אמצעי מניעה שלא מבזבז זמן וטרחה כמו הגלולות זה יהיה מצויין. אני מכירה את המדבקות, אבל הבנתי שההשפעה שלהן מופחתת לאחר כשנה... תוכלי לייעץ על דרכים נוספות? תודה...



תשובה

בס"ד

לשואלת היקרה, שלום ושמחה,

רופאי נשים נוטים שלא לציין את תופעות הלוואי של הגלולות, או לציין כמה מהן, אך בוודאי שלא את כולן. אין להם הרבה מה להציע לך במקום, ואם יתארו לך את תופעות הלוואי של הגלולות, לא תרצי לקחת אותן.

התופעות רשומות בעלון לצרכן. את מוזמנת לקרוא.

לגבי חשק מיני באופן ספציפי- אישה יכולה לקיים יחסי מין גם כשאין לה חשק מלכתחילה. מה גם שאישה יכולה להגיע לאורגזמה אפילו אם היא לוקחת גלולות ואפילו אם מלכתחילה לא היה לה חשק.

דבר זה שונה מאישה לגבר, ומאפשר לקיחת גלולות.

זאת ועוד,נשים רבות לא מודעות למפלס החשק שלהן וחלקן אינן יודעות שיכול להיות מצב כזה של חשק מיני ורצון לקיים יחסי מין.

גם נשים שחשות ירידה בחשק המיני, ואפילו אלו שיודעות שזה בגלל הגלולות, נוטות שלא להתייעץ בנושא זה עם הרופא שלהן. אפילו אם הרופא הוא אישה.

גם את פנית ושאלת שאלה אנונימית דרך האינטרנט, ולא שוחחת על כך עם שום רופא. להרבה אנשים נראה שחשק מיני זה לא נושא לשיחה עם רופאים פנים אל פנים.

ובכל זאת, נראה לי שמצבך טוב מאוד, אם שמת לב לירידה בחשק.זאת אומרת שהיה לך חשק בעבר! אל תראי זאת כמובן מאליו.

זכית בפרס גדול. ובעזרת ה', עוד תקבלי את המתנה הזו בחזרה.

את יכולה להשתמש בהתקן תוך רחמי או בדיאפרגמה.

למען הגילוי הנאות- אני מתפרנסת מהתאמת דיאפרגמות.

מדבקות הן כמו גלולות, מאחר שהן מכילות הורמונים, ופועלות באותו מנגנון בדיוק. הן יעילות אחרי שנת שימוש באותה מידה כמו בתחילת השימוש. אין הבדל ביעילות מבחינה זו. יש להן יתרון על פני הגלולות, והוא שדרך הספיגה שלהן לא נעשית בכבד, ולכן הן פחות מזיקות לו.

יש באתר זה שאלות רבות מאוד בנושא אמצעי מניעה, ואת מוזמנת לקרוא אותן.

בגיליון ראש השנה של הירחון "פנימה" יש כתבה של העיתונאית תמר צרור בנושא גלולות, הנוגעת גם בהיבט של חשק מיני. גם אותה את מוזמנת לקרוא.

בהצלחה בכל, ושנה טובה! מדפנה מאיר