חישוב הימים הבטוחים

חדשות כיפה דפנה מאיר 20/06/10 19:21 ח בתמוז התשע

חישוב הימים הבטוחים

שלום רב,

רציתי לדעת יותר על שימוש בשיטת הימים הבטוחים למניעת הריון.

על פי הבנתי,תקופת הביוץ נמשכת בין 10 ל17 יום לאחר קבלת הוסת.

בהנחה שתאריך קבלת הוסת היה ב 4 בחודש האם בתאריך ה22 בחודש תמה תקופת הביוץ ואין חשש להריון?

כמו כן, כיצד נטילת גלולות לא סדירה(כפי ששאלתי בשאלה שנשלחה אלייך לפני 10 ימים)$

עשויה להשפיע על כך?

תודה

מיכל



תשובה

בס"ד

למיכל היקרה, שלום רב,

שיטת הימים הבטוחים יכולה להתאים לאישה שיש לה 6 מחזורים סדירים מאחוריה, טבעיים. כלומר, שלא תחת השפעת גלולות. אורכם של המחזורים לא יכול להיות מתחת ל25 יום. אחרי שיש לאישה את הנתונים הללו, היא יכולה לחשב את הימים הבטוחים בצורה הבאה:

מורידים מהמחזור הארוך ביותר שהיה בחצי שנה האחרונה 11 יום. לאחר מכן מורידים מהמחזור הקצר ביותר 18 יום. מה שנשאר הם הימים הבטוחים. לדוגמה: המחזור הארוך ביותר היה 32 יום. הורדנו ממנו 11 יום- הגענו ליום ה21. המחזור הקצר ביותר היה 27 יום- הורדנו ממנו 18 יום והגענו ליום ה9. החישוב הוא כזה: מהיום ה9 למחזור הבא, ועד ליום ה21 למחזור, אין לקיים יחסי מין. כל שאר הימים הם בטוחים. הימים מיום 1-9 בטוחים (לדתיות זה לא רלוונטי), והימים מיום 21 ואילך עד לדימום הבא הם בטוחים. מתי מתרחש הביוץ? בין יום 9 ליום 21. ככל הנראה.

דבריי אלו באו לסבר את אוזני הקוראות בדבר המשמעות האמיתית של שיטת הימים הבטוחים. יש בורות גדולה בתחום אמצעי המניעה בכלל, ובשיטת הימים הבטוחים בפרט. שמעתי כבר אינספור גרסאות מוטעות לשיטה הזו.

וגם הגרסה שהעלית כאן מוטעית ביותר.

יש לזכור כי מדובר בשיטת חישוב. היא מחשבת את הימים על פי מה שהיה בעבר, ולא לוקחת בחשבון את העתיד, כגון ביוץ מתעכב בגלל סיבה כלשהי- גופנית או נפשית. מי שמשתמשת בשיטה זו אינה יודעת מתי הביוץ מתרחש. היא מחשבת מתי הוא עשוי להתרחש. אין כל קשר בין שיטה זו לבין התאריכים בחודשהלועזי או העברי. היא מתייחסת למספר היום במחזור האישי שלך. היא מאוד לא מתאימה לנשים במעברים הורמונליים- כגון אחרי גלולות, אחרי לידה, אחרי הנקה, אחרי הפלה, בגיל המעבר, ולכלות.

למעשה, היא לא מתאימה לרוב הנשים הדתיות בגיל הפוריות...

ועם זאת, יש נשים רבות בעולם שעושות בה שימוש בהצלחה. אין בדבריי אלו המלצה לשיטה זו או אחרת, מאחר שלא נשאלתי על כך, ועל כן אני מספקת לך ידע שזכותך לקבל.

שתהיה לך הצלחה בכל! מדפנה מאיר