חישוב הביוץ והתייחסות לכתמים

חדשות כיפה מכון פועה 18/09/08 17:00 יח באלול התשסח

חישוב הביוץ והתייחסות לכתמים

בס"ד

שלום רב.

ראשית,יישר כח על מתן מענה מורחב ואישי לכל אחת,עיינתי רבות באתר.

שנית, אני בת 24,נשואה 10 חודשים,ב"ה.

לפני הנישואים הייתי מקבלת ווסת כל 33 יום בערך, כאשר ביום ה-6 לווסת לא הייתי רואה דימום כלל וביום ה-7 היו מופיעים כתמים חומים וכך ידעתי שזהו יומה האחרון של הווסת. לפני החתונה לקחתי 10 ימים כדורים,כדי למנוע חופה בנידה ומאז, המחזור שלי לא כפי שהיה. לשמחתינו נקלטתי להיריון כחודש לאחר החתונה אך לאחר 14 שבועות התגלה כי העובר ללא דופק ועברתי גרידה. את הווסת הראשונה לאחר ההפלה קיבלתי בזמן,אך שוב הכתמים החומים מתארכים ומקשים עליי להתחיל הפסק. היו פעמים בהם הרב אישר להתחיל הפסק והיו פעמים שלא...

בחישוב החודשים האחרונים נראה כי אני מקבלת ווסת בערך כל 35 ימים בממוצע(בין 33-37 יום) ואת ההפסק אני מתחילה בערך 8 ימים לאחר קבלת הווסת,בממוצע. (כך שיוצא לי לטבול 15 יום לאחר קבלת המחזור)

שאלתי היא האם ישנה דרך לדעת אם בזמן שבעת הנקיים אני מפספסת את יום הביוץ?

ושאלה נוספת- הם ישנה דרך לנקות את הרחם מכתמים אלו המשבשים את התחלת ימי הטהרה (דרך טבעית של שתיה, מאכלים מסויימים וכד').

אשמח בתשובתכם.

בשורות טובות לכל עם ישראל,בע"ה.



תשובה

שלום וברכה,

תודה על התודות, על אף המורכבות והקושי לענות בדרך זו, והזהירות שזה מחייב לצד הזמינות הגדולה, אנו עושים מאמץ גדול לכוון לאמיתה של תורה ולתשובת נכונות, יחד עם זאת, אין תחליף לבירור ישיר בו ניתן לדעת ביתר וודאות כי השאלה הובנה וכי התשובה ניתנת לשאלה הנכונה (פעמים ואדם שואל ובעצם השאלה היא אחרת או שהשמיט פרטים חשובים).

א. לפי אורך המחזור נראה כי סביר שהביוץ קורה כשבוע או שבועיים לאחר הטבילה, ויש להיות במודעות לכך מצד האישות, הסבירות כי את מפספסת את הביוץ היא קטנה, ובכל אופן אין סיבה להיות כעת בלחץ בשל כך.

ב. אורך המחזור אינו מעיד על בעיה ונחשב כדבר נורמלי.

ג. לגבי אורך הדימום, ניתן להיעזר בדברים טבעיים שעוזרים לזרז את יציאת הדם, יש דברים שונים אך יש לעשות בהם שימוש בזהירות ובאופן מושכל, וזאת למרות שאין הכרח כי הביוץ לפני טבילה, ולו רק בשביל הטהרה

כמו כן, יש להמשיך ולשאול, שכן לא כל חום הינו בצבע הפוסל שבעה נקיים.

בשורות טובות במהרה

אודי רט

רב משיב מכון פועה