חוסר רצון באישות מצד האישה

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 27/04/10 17:01 יג באייר התשע

חוסר רצון באישות מצד האישה

שלום

אני מצרף שאלה שכתבתי לגורם ייעוץ אשר לא הסכים לענות על השאלה אלא רק בפגישת ייעוץ. מכיוון שאשתי לא מסכימה בשום אופן שנלך לייעוץ אני מבקש לדעת האם בכל זאת תוכלו לתת לנו כלים שיעזרו לנו להתמודד ולטפל במצב.

בתודה מראש.

שלום ושבוע טוב,

אנחנו נשואים מזה כמה שנים, מגדלים ב"ה 2 ילדים כן ירבו. אני יכול לומר שאנחנו בהתקדמות מתמדת של הקשר שלנו גם אם יש נסיגות, וב"ה אנחנו שמחים באופן כללי זה מזה.

אך יש בעיה לא פשוטה שהעיבה על נישואינו מאז ומתמיד, שרק לאחרונה אשתי הפנימה שהבעיה היא אכן בעיה: אין לנו חיי אישות. בעבר עוד היו כל כמה שבועות ניסיונות לכך, אך לרוב התוצאה הייתה שאשתי נרדמה עוד בטרם קירבה כלשהי. הילדים המקסימים שלנו הם תוצאה של אותן פעמים בודדות שהצלחנו, ב"ה..

לגופם של דברים ברור לי שהבעייה הזאת היא מנוף ענקי להתקדמות, ודחפה אותי עד היום לנסות ולהתחשב יותר, לתת, לפרגן וכו'.. אלא שכל לידה המצב מחמיר, אשתי ב"ה עסוקה בגידול הילדים ובערב היא כמעט תמיד עייפה מאוד. אני מאוד סובל מהדבר וגם אשתי מאז שהבינה שמדובר בבעיה רצינית חושבת על הדבר ומשתדלת לשנות...אבל כלום...

ניסיתי במשך השנים לנסות ולברר איתה מה הבעייה. תמיד עלתה הנקודה שהיא פשוט לא מעוניינת בקשר פיזי, כמה נקודות שעלו-

א. החינוך לצניעות שקיבלה

ב. הפך הצניעות בראש חוצות, שגורם לה להיגעל מהדבר ואף לומר לי לפעמים ש"זה כמו בעלי חיים!"

ג. העייפות [אם כי אני חש שהעייפות מתגברת עשרות מונים דווקא כשיש הזדמנות וכשמתחילים, אך לא תפריע לה לשוחח עם חברה בטלפון או לגלוש באינטרנט...]

ד. הרצון בקירבה נפשית שתוביל לקירבה פיזית- כאשר לאחרונה אני חש שזהו המוקד העיקרי שעלי לעבוד עליו- להיות יותר איתה, קשוב, לתת תחושה של ביחד וכו'.

ה. אשתי מאוד מופנמת וקשה לה להיפתח גם כשהיא מעוניינת בכך.

מבחינתה אין סיכוי שנלך לייעוץ, הדבר הגיע כמה פעמים לסוג של "אולטימטום" מבחינתי ובזכות זה כן ניהלנו שיחה רצינית על הנושא ועל שלום הבית שלנו בכלל אך תמיד ירדנו מהנושא של ייעוץ, עם זאת הייתי רוצה לקבל חוות דעת מקצועית גם אם לא במפגש אישי, אולי תוכלו לתרום לנו ולהציל אותנו... ומי יודע, אולי לשכנע את אשתי שעלינו ללכת ליעוץ כלשהו.

בתודה מראש על עזרתכם!!!!

ש.



תשובה

שלום רב,

רצוי לנסות להידבר איתה ולברר מה הגורם, ולבטא את הקושי שלך בנושא. במידה וההידברות לא עוזרת, ולאחר שיהיו לך יותר נתונים מה קורה רצוי שתפנה ליעוץ לבד, והיות ויש צורך להבין יותר לעומק ולהכנס לפרטים, ולכן קשה לענות על כך בכתב.