זוגיות על סף משבר!! דחוף!!

חדשות כיפה יעל זיוון 28/12/13 23:53 כה בטבת התשעד

זוגיות על סף משבר!! דחוף!!

ליעל שלום!

אני נשואה מזה 6 שנים עם 2 ילדים ואני מרגישה שאיני יכולה לסבול עוד את המצב שבו אני נמצאת. אני מבינה שלמטבע יש 2 צדדים, אבל אני נמצאת במערכת חונקת ולא חמה. בעלי בנה לעצמו עסק עצמאי (אפילו לא נשאלתי לבניתו...) וכרגע הוא נמצא בקשיים שפוגעים בבית. לא משנה מה אני יעשה בשביל הבית זה לא יהיה מספיק בשבילו והוא יחליט ויקבע האם להוציא כסף ואם לא, על מה להוציא? , המזומן אצלו ולא אצלי, אני צריכה לשקר כדי לקנות משהו על מנת שהוא לא ירצה לי אחר כך על הקנייה או יתחיל עם הסנקציות שלו, אני מנסה ללכת לייעוץ זוגי המון זמן אבל הוא כל הזמן דוחה זאת בטענות שונות, קנינו בית ועברנו אליו רק לפני 3 חודשים ואני מצטערת על הצעד שעשיתי, בעבר חששתי לעשות צעדים אבל כבר לא כי אני מרגישה פגועה ולבד. אני עובדת,לומדת,מגדלת את הילדים,מנקה ,מכבסת וכו'... וזה לא מספיק לו אף פעם ואני בסך הכל בת 24 !!! מה לעשות??

אני מרגישה חנוקה וממש רע לי!!

אשמח על העזרה.



תשובה

שלום לך,

נשמע שהתמודותך מאד מורכת ואף קשה.את מתארת תחושה מכבידה של 'לבד' בתוך הזוגיות, עד כדי כך שאת צריכה לשקר כדי 'לשרוד'. נשמע שאת חיה בצל של אלימות כלכלית ורגשית (?) אם הבנתי נכון.

האם תמאז ומתמיד זו הייתה הדינאמיקה הזוגית ביניכם? האם יש נושאים או תחומים שבהם אתם שותפים מלאים ושיוויוניים?

מהם הקווים האדומים שלך? מהם הגבולות שאותם לא תסכימי שהוא יחצה אותם? עד כמה את מוכנה להעיז כדי לפרוץ את הדינאמיקה השלילית הזאת?

אם הוא לא מוכן ללכת לטיפול למה שאת לא תלכי לבד? תנסי לבחון את הקשר ואת הסיכויים והסיכונים בלעשות שינויים במצב הקיים שנשמע מאד לא פשוט.

האם לך יש מקורות תמיכה? האם את מכירה דמות משמעותית עבור בעלך שתוכלי לפנות אליו כדי שיגייס אותו לתהליך כלשהו או לכל הפחות לשקף לו את הבעיתיות שבהתנהלותו?

אשמח לעזור לך.

את ראויה להרגיש טוב.

ראויה להרגיש מוערכת.

ראויה להרגיש נאהבת.

כל טוב,

יעל זיוון

M.A. מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

054-3979882