זוגיות לפני נישואים

חדשות כיפה כולנו שדכנים 10/08/09 08:55 כ באב התשסט

זוגיות לפני נישואים

שלום,

אני בת 22 ובקרוב אמורה להתארס לבחור נהדר (בן 24). במשך כל התקופה בה היינו בקשר (שנתיים), ידענו עליות ומורדות- ריבים רבים, וכעסים שבסופו של דבר נפתרו, כמו תקופות טובות ושקטות. בתקופה האחרונה אני מרגישה שהכל חוזר, פתאום שנינו רגישים לכל מילה שהשני אומר, נפגעים מהר, ומתרצים מהר, כועסים, סולחים... זה מאוד מבלבל אותי ואני חוששת שאולי זה לא אמור להיות כך. בנוסף, לפני שנתיים הייתי אצל רב קבליסט שאמר לי שאנחנו לא מתאימים ושנאמלל אחד את השניה (במילים האלה..), זה הכעיס אותי מאוד והכאיב לי. האבסורד הוא שחצי שנה אחר כך, הלכתי אליו שוב והוא שינה את דעתו ואמר שאפשר לעבוד על זה וכו' וכו'... מאז אני כל הזמן מוטרדת מזה, ולא יודעת מה לעשות... אני מאוד אוהבת את בן זוגי לעתיד ומעריכה אותו מאוד מאוד, אבל אני מפחדת מאוד שאולי אנחנו באמת לא מתאימים, ושאולי אנחנו לא צריכים בכלל להתארס... אשמח לקבל עזרה.



תשובה

שלום

אני לא מאמין בקבליסטים וגם חז"ל לא האמינו בהם.

לא ראיתי בתנ"ך או בסיפורים אודות חז"ל ובכלל בכל הדורות עד היום שבחור או בחורה שעמדו להתארס היו הולכים לשאול את "הקבליסט" התורן מה דעתו.

לא מצאתי, לא נמצא ולא היה. כל הנהירה לקבליסטים זאת המצאה חדשה שלא היתה קיימת בעולם.

מותר ומקובל לפנות לרבנים ולהתייעץ אבל לא ראיתי שאי פעם בהיסטוריה יהודי היה הולך להתייעץ עם קבליסט. מה גם שפעם אף אחד לא ידע מיהו קבליסט כי הם היו מסתתרים ולא מספרים לכולם שהם קבליסטים. למעשה גם היום קבליסטים אמיתיים מסתתרים ולא מיעצים בתחום הזה ואם כן אז בטח שהם עושים זאת בחינם אין כסף ובצורה נעימה ולא מחייבת כמו שרבנים עושים.

אז עדיף אם כבר לפנות ישר לרב שמכיר אותך ולא לפנות לקבליסטים שרק עושים כאב ראש ומוצאים את האדם מהדרך הישרה וההגיונית ומביאים לו רק בילבול.

קבליסט הוא מעצם מהותו אדם שכולו אור ושמאיר לאנשים ולעם כולו את הדרך אשר ילכו בה. אם הלכת לקבליסט והוא גרם לך רק לבלבול ולחושך כנראה שהוא לא קבליסט.

אם זוגיות היתה תוצאה של קבליסטים אז כולם היו הולכים לקבליסטים ופותרים את כל הבעיות בזוגיות ובכלל את כל הבעיות בעולם. כנראה שזה לא המצב וכדי לפתור בעיות בזוגיות ובכלל בעיות בעולם אנחנו צריכים להשקיע הרבה כוחות ואנרגיה.

כמובן להתפלל לקב"ה שיעזור לנו לקבל את ההחלטות הטובות ולסייע בידינו.

להתיעץ עם גורמי מקצוע ורבים זה רק עוזר.

לבסוף את בלבד מתחתנת וההחלטה בסוף היא שלך בלבד וההתמודדות בחיי הזוגיות תהיה שלך ולא של הרב או הקבליסט. הזוגיות היא שלך וצריך יהיה להשקיע בה.

בהצלחה ובמזל טוב

שמואל, כולנו שדכנים