התרת קללות

חדשות כיפה פרופ' חנה ספראי 19/04/07 22:29 א באייר התשסז

התרת קללות

האם צריך לעשות התרת קללות לאחר ששכנה שמציקה כל הזמן קיללה אותי ביום שבת של פסח.אני אמא לשישה ילדים ואני מאוד מפוחדת מהקללות הקשות שקיללה אותי.אומרים לי שהכל חוזר למי שמקלל אבל אני עדיין חוששת.מה לעשות?

בעלי אומר לא להתייחס ולא לפחד כי יש בורא למעלה שרואה ויודע הכל,ושבעצם אני כמו קורבן שלה ,מפני שמשעמם לה ואז היא מציקה לנו ,יש לציין שאני מתעלמת ממנה ולא מתייחסת ,אך כנראה שזה עוד יותר מפריע לה.אשמח לתשובה בהקדם.יישר כח גדול על האתר.



תשובה

שלום לך וחודש טוב,

קודם כל חבל שלא הזדהית בשמך קל יותר לדבר עם אדם מאשר עם שאלה ללא שם. במיוחד כשנמדובר בפחדים וחששות. אבל אנסה להפיג מעט מפחדייך בשם שמים.

נדמה לי שאפשר לחלק את הדברים שלושה חלקים.

א. את חוששת לילדיך. אני מסכימה עם בעלך שאין לך מה לחשוש אך בפחד וחשש אי אפשר לטפל רק בהגיון. אבל שכר מצווה מצווה ושכר עבירה עבירה. אז תחפשי מצווה את יכולה לעשות עם ילדיך על מנת לעטוף את עולמכם במצווה שתביא אם ירצה ה' שמחה וטוב לביתך.

ב. החזירי לשכנתך ברכה בליבך. השיבי לה טובה תחת רעה ובמקום אוירה רעה ביניכן נסי את בליבך ליצור טוב ברכה סביבך. זה מן הסתם לא ישפר את היחסים ביניכן אבל יעזור לך לוותר על הפחד לטובת ועשית הישר והטוב.

ג. את מייחסת משמעות מיוחדת לקללה בשבת של פסח. זה מועד מיוחד ולפי הרגשתך שעת סיכון מיוחדת או שעה ש שעת נפש ממעשה מכוער. איננו יודעים כמובן מתי היא עת הכושר ומה מיועד או לא מיועד מתי. ייתכן כמובן שמועד מיוחד נועד בדיוק להפך להיות שעת כושר ורצון טוב. נסי את להפוך שעות רגילות לשעות מיוחדות של טוב. כמו סתם יום אחד או שעה אחת בשבוע של שעת נחת ועת רצון לפני ה' ואדם.

בקיצור נסי להפוך את לעצמך ולמשפחתך את התחושה הרעה למנוף מיוחד ליצור טוב בעולמך. וכפי שאמרנו שכר מצווה מצווה ושכר שמחה וטוב הוא שמחה וטוב.

אל תחכי, ואל תתני לפחדים והרגשה רעה לכבוש את עולמך. נסי לצאת מזה בטוב

כל טוב לך חנה ספראי