התקן תוך רחמי.

חדשות כיפה דפנה מאיר 27/10/11 14:16 כט בתשרי התשעב

התקן תוך רחמי.

לדפנה שלום!

שלחתי לך שאלה לפני יומיים, ענית לי, אך אינני מצליחה לפתוח את המייל ולהגיע לתשובתך. על כן מסרתי כעת כתובת מייל אחרת בתקווה שבה אצליח...

שאלתי לגבי התקן הג'ניפיקס, האם מבין ההתקנים התוך רחמיים הוא המומלץ ביותר, אם לא- מיהו המומלץ? אם כן- האם אין חשש ממשי לניקוב הרחם כפי שראיתי כאן בתשובותייך האחרות? כמו כן, האם ידוע לך על רופא מקצועי באיזור השרון שמתקין אותו? אם אין באיזורי לא איכפת לי גם לנסוע רחוק יותר, העיקר שיהיה מקצועי... אני בקופ"ח כללית.

ושאלה אחרונה- אני סובלת מצניחת צוואר הרחם ושלפוחית השתן, האם זה עלול להוות בעיה בהתקנת התקן תוך רחמי ובשימוש בו?

תודה רבה רבה! אלישבע



תשובה

בס"ד

לאלישבע היקרה, שוב שלום,

בשאלתך הקודמת לא ציינת את הצניחות. צניחת שלפוחית לא מונעת שימוש בהתקן. צניחת צוואר הרחם- כלומר צניחת רחם (צונח עם הצוואר)- זה תלוי בחומרת הצניחה. בלי לבדוק אותך אי אפשר לדעת. להחדיר את ההתקן וודאי יהיה יותר קל כשהצוואר קרוב לפתח הנרתיק, אך השאלה היא מה מצב הרחם, ועל זה יוכל הרופא לענות בזמן אמת. רצוי ללכת לרופא שיש לו אולטרסאונד בחדר, וזה נכון לגבי רוב הרופאים, רק שכדאי לוודא זאת מראש. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא פציעת הצוואר בזמן יחסי מין כתוצאה מחיכוך הפין עם החוט של ההתקן. זה נכון לגבי כל אישה, ונכון יותר לגבי אישה עם צניחת צוואר. ועם זאת, אומר לך שכבר פגשתי נשים עם מבנה תקין לחלויטן שרופא אמר להן שיש להן צניחות מצניחות שונות, וגם פגשתי נשים שבאמת יש להן צניחות, והן השיגו תוצאות טיפול טובות מאוד בעזרת פזיותרפיה של רצפת האגן וביו פידבק.

הנה אני מעתיקה לך את התשובה

בס"ד

לאלישבע היקרה, שלום ושמחה,

דוקטור אורי לוי ממושב פוריה מאוד אהב את הגיינפיקס. לאחרונה הפסיק להשתמש בו מפני שראה יותר הריונות איתו ממה שהיצרן טוען.

אני לא זוכרת את המספרים בכל אופן עדיין מדובר על יעילות של למעלה מ95%. אני מבינה שהוא כבר לא עושה התקנים בחודשים האחרונים. וההתקן העדיף עליו בשלב זה הוא פלקסיטי. הפלקסיטי דומה מאוד להתקן נובה טי הפשוט בצורתו- צורת האות T. אולם יתכן שיש בו יותר נחושת. אני בעצמי לא הבנתי במה הוא עדיף.

כרגע ידוע לי על ד"ר ברונו רוזן בירושלים שמתקין את שניהם. אני לא יודעת אם הוא מקבל גם כללית. בכל אופן, גם אם תלכי אליו פרטי, תקבלי החזר לפי נהלי הקופה שלך על ביקור אצל רופא מומחה. שמרי את החשבונית והגישי בקשה להחזר. שני רופאים אלו גם יוכלו לומר לך האם יש באיזור מגורייך רופא טוב שמתקין את ההתקנים הללו. ואם הם מכירים, הם בהחלט יגידו לך. אפשר לסמוך עליהם בעניין זה, מפני שלא חסרה להם עבודה והם לא רודפים אחרי לקוחות.

אם תלכי לרופא טוב, ספרי לי, שגם אני אדע, לטובת שאר נשות העולם.

בהצלחה! מדפנה מאיר