התנהגות בעייתית שחוזרת על עצמה

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 16/09/08 15:59 טז באלול התשסח

התנהגות בעייתית שחוזרת על עצמה

בס"ד

תודה רבה על הרצון לסייע.

שמי בני.

אני בבעיה.

אני בחור פגיע.מאוד.אני רוצה לשנות את זה ולהפוך להיות יותר יציב.

קרה לי לא פעם אחת, שנפגעתי ממישהו ולא הצלחתי לסלוח לו.אני לוקח דברים בצורה ממש קשה.לוקח את הדברים נורא רחוק. אני מחפש כל הזמן יושר וצדק.קשה לי להסכים עם דברים רעים.קשה לי "לזרום" עם החיים.

לדוגמה:

גיליתי לאחרונה משהו על חברה שלי. גיליתי שבקשרים קודמים שלה היא עשתה דברים עם בנים(נשארה בתולה)והיא אחר כך השתנתה מאוד.כשגיליתי את זה הייתי מאוד נסער.כל היום דיברתי איתה בטלפון ולא עזבתי אותה. הייתי לא רגוע ממש כמה ימים.לא יכלו לדבר איתי בלי שאתקוף.הרגשתי נבגד.(כי היא ספרה לי על זה רק אחרי חודשיים בקשר, ויכול להיות שאם היא היתה מספרת בהתחלה לא הייתי מתחיל את הקשר בכלל)

היה לי עוד מקרה עם חברה אחרת(זה גורם לי לנתק קשרים על ימין ועל שמאל).

שהרגשתי שאני והחברים בשבילה זה אותה רמה של קירבה. שאין לי משהו מיוחד אצלה.ושוב, גיליתי(דרכה,גם במקרה הקודם-לא שמתי לב לבד)ש"חפרתי" בנושא הזה המון והייתי נסער ולא נרגעתי.

יכול להיות שאני הרגשתי נכון, יכול להיות שטעיתי ברגשות שלי. אבל אני מרגיש שאני ממש קיצוני. אני לא מצליח לשלוט בזה.

זה קרה לי גם עם חבר, ממש טוב, שהרגשתי שהוא פגע באח שלי, ובתוך רגע בלי להסס בכלל ניתקתי איתו קשר לחלוטין. והוא היה חבר ממש טוב. נראה לי שהוא עדיין בשוק ולא מבין למה הגבתי ככה.

אני רוצה לדעת איך משפרים את ההרגשות האלה. זה לא נעים להרגיש ככה, ולא נעים להיות בחברתי כשאני כזה. ואני ילד מצחיק שאוהב לצחוק ולהנות, חבל לי..

תודה. בני



תשובה

שלום רב,

מה שחשוב הוא שאתה מודע לרגישות והפגיעות שלך, ושיתכן שמדובר ברגישות יתר שמפריע לך בקשרים, הן עם בנות והן עם חברים. מצד אחד החיפוש המוגזם אחרי יושר וצדק, ואולי שלמות, קשור לגיל ולשלב ההתפתחותי בו אתה נמצא, אבל יתכן שזה מרכיב בסיסי באישיות. לכן מומלץ שתפנה ליעוץ ורצוי טיפול, על מנת להשיג איזון בין הערכים והשלמות אותה אתה מחפש, ובין המציאות הפחות מושלמת ומחייבת פשרות והשלמה עם חסרונות, שלך ושל האחרים בסביבתך. אין טעם להיכנס לפרט או דוגמא שאתה נותן, אלא רצוי להתייחס ישירות לאישיות ולתכונות שלך, ולבדוק מה ניתן ורצוי לשנות.

בהצלחה.

בהצלחה.