התייעצות בנושא תכנון תקציב חודשי

חדשות כיפה פעמונים 20/11/05 08:56 יח בחשון התשסו

התייעצות בנושא תכנון תקציב חודשי

קראתי הרבה מאמרים שלכם וראיתי סרטון מתוך האתר שלכם. בעלי ואני החלטנו לנסות את הגישה שלכם בצורה רצינית. אנחנו נשואים שמונה שנים ואין לנו בעיות כלכליות מיוחדות. הבעיה היא שהרבה מהדברים שלכם לא כ"כ מתאימים לנו. אני עצמאית ומקבלת ממקום מסויים תשלום קבוע פחות או יותר. התשלום תמיד מתבצע באיחור ואני לא יודעת מתי בדיוק הוא יכנס ולכן קשה לי לתכנן את התקציב כך שלא נהיה בכלל במינוס. בסוף החודש כשהתשלום נכנס (במקרה שאין בעיה שמעכבת אותו), אנחנו מאוזנים, אבל שוב מתחילים התשלומים של החודש הבא ושוב מתחיל מינוס עד שנכנס התשלום הבא אחריו. המינוס הוא בד"כ לא גבוה ולרוב לא חורג מהאשראי שלנו, אבל לפעמים כן ובכל זאת חבל לנו שיש כזה מינוס ותמיד יש הרגשה שאנחנו לא בסדר ולא מאוזנים למרות שבכל החישובים שעשינו אנחנו כן.

דבר נוסף הוא שאנחנו גרים ביישוב שיש בו ארבעה אוטובוסים ביום וגם הם בשעות נורא מצחיקות ועוברים בכמה ישובים לפני שמגיעים לירושלים. (נסיעה ברכב היא רבע שעה ובאוטובוס שעה וחצי), אין לנו רכב, ושנינו עובדים ולומדים ביישוב. כך שיש לנו בעיה רצינית עם קניות. הבנו שכדי לעשות קניה שבועית, אבל אנחנו מגיעים לירושלים פעם בשבועיים שלוש בקושי וגם אז בלי רכב, כך שקצת קשה לנו לקנות דברים בחנויות זולות יותר מהמכולת ביישוב.

דבר אחרון - אנחנו חוסכים בכל חודש 500 ש"ח בתוכנית בבנק. האם הייתם ממליצים לנו לקחת את החיסכון ולכסות בו את המינוס שיש לנו עכשיו (מדובר בסכום של כ- 5000 ש"ח), ולהתחיל מ - 0 או לחכות כמה חודשים לראות איך אנחנו עומדים במזה שקבענו לעצמינו ואז לעשות זאת?



תשובה

תודה על ההתיחסות שלך- ראשון ברור שעצות שלנו הם כוללניות ואינם מתאימים לכל משפחה. צריכים להתאים אות ם לאופי ההתנהלות של כל משפחה.

את מעלה כמה שאלות

1] איך לטפל בימים הספורים בין ההוצאות וקבלת המשכורת.

2] איך לארגן קניית מזון – כשאין לכם רכב.

לגבי השאלה הראשונה – האמת שלא נורא להשתמש בימים במשיכת יתר למטרה זאת. הרי לא מדובר בגירעון חודשי אלא בעיכוב של כמה ימים. במידה ומדובר בימים ספורים יש להניח שתשלומי הריבית אינם גבוהים. יש בנקים (בנק מזרחי הסידור קיים ונראה לי שיש אותו סידור בבנקים אחרים תיגשי לסניף לברר) שיקזזו ימי הזכות עם ימי החיוב. כלומר אם במשך 10 ימים אתם ב + ו10 ימים במינוס לא מחייבים על החשבון במינוס.

שיטה אחרת זה לנסות לצמצם קצת או לשחרר כסף מחסכון כדי שהחשבון יעבור בפלוס (גדול יותר יחסית) לאפס ממצב של אפס למינוס.

יש להניח שההבדלים בין שתי הגישות אינן גדולות.

לגבי קניית מזון כשאין רכב.

ההמלצות שלנו לגבי עריכת רשימה עדיין בתוקף ואלו הן (לפחות שלי אישית)

1] לעשות רשימה בבית- כשהרשימה מובנית על מבנה החנות. שאת אומרת אם עוברים דרך בשר ודגים וח"כ ירקות ואח"כ מוצרי חלב ולחם- הרשימה בנויה בצורה כזאת כדי למזער כמות הזמן שנמצאים בחנות (דרך אגב חנויות בנויות הפוך כשלחם בפינה הרחוקה כדי שנצטרך לעבור דרך כל החנות כדי לקנות חצי לחם שחור)

זה גם חוסך זמן!!! ומביא לאכילה יותר בריאה ומאוזנת. רוב הבזבוזים במזון הכי פחות בריא – והכי רווחי בשביל יצרני המזון והחנות.

פעם שמת לב שבחנויות מזון מחלקים מתנות- לוחות שנה, קופונים, כוסות- אף פעם לא קיבלתי רשימה עם מצרכי מזון! הם לא רוצים שנקנה מרשימה זה מקטין ההוצאה שלנו!

כשעושים קנייה מרוכזת- לא חוזרים אחורה בשום פנים, קונים קרוב לבית.

2] לקנות אך ורק מרשימה. חוץ מסכום כסף מוגדר 20-50 ₪ לצ'ופרים אם עמדת בשאר משימות. הסכום מוגדר בבית ולא מול המקפיא של הגלידות וממתקים.

לא קונים לעתיד ולא מבצעים. קנייה לעתיד מגביר הצריכה וגורם לך לאבד קשר עם תקציב החודשי.

3] אם את מאורגנת – תכנון לארוחות לשבוע הבא לפני עריכת רשימת המזון הוא רעיון מצוין שגם חוסך כסף, זמן, ומוסיף לבריאות המשפחה. כמובן לא צריכים להיות קפדנים ממש, רק בגדול לדעת כמה ימים עוף, דגים, ביצים, פסטה וכו'

4] עדיף שבן הזוג שחושב על קניה כמטלה ולא כבילוי יעשה הקניות. (הבעל? )

לסיכום

1] להכין רשימה- אחרי סקר בחנות ואחרי תכנון ארוחות למשפחה. לתקופת זמן הקרובה.

2] לקנות רק ברשימה וסכום כסף מוגדר לצ'ופרים.

לגבי הבעיה הספציפית שלך לגבי המרחק – האם יש משפחה שעושה יום שוק? אם החנות בישוב שלכם יקרה יש להניח שמשפחות נוספות נמצאות באותו מצב.

בוודאי הם ישמחו לצרף אותך לקנייה בתמורה להשתתפות בדלק ועלות הנסיעה!

את גם כן יכולה לשתף אותם בשיטת קניית המזון של פעמונים ולחסוך להם כסף זמן ובריאות!!

take care

danny wolf

כל טוב

דני וולף