הריון אחרי הפלה יזומה

חדשות כיפה דפנה מאיר 10/07/12 11:49 כ בתמוז התשעב

הריון אחרי הפלה יזומה

שלום רב,

בחודש אוקטומבר 2012 גילתי שנדבקתי מבעלי בקונדילומה. לאחר שפנתי אצל הרופאת נשים היא המליצה לי על תמיסה מסיימת שאמרה לטפל בזה. לאחר הדיברו את הגינקולוגית על הנושא הוירוס והריון היא אמרה שזה בסדר להכנס להריון ולא אמור להיות שום בעיה. ובדיוק באותו הים היה לי ביוץ. וזה קרה נכנסתי להריון. אז בוירוס לא עבר ורק החמיר. אז פניתי לפרופ' שנתן לי טיפול אחר בכלל מהרופא השניה ואמר שאסור לשים את התמיסה הקבלתי בכלל ושזה מסוכן לעובר במיוחד.

לאחר התעצויות עם רופאים וממשרד הבריאות על התמיסה היה אסור בכלל להכנס להריון ביחד עם התמיסה (קונדילוקס). זה גורם למומים ולהפלות בזמן מאוחר של ההריון. אז נעלצתי לכאב רק לעשות הפלה ושזה גם הסתבך אבל ברוך השם עברנו.

עכשיו עברה כל ספרים חודשים ולפני 4 חודשים התחלו עוד פעם לנסות להכנס להריון אך בלי הצלחה. אני שומרת נידה וכל חוץ משבת. לפני הנישואים הייתי שומרת גם שבת אך בלי אננו שומר.

מה אפשר לעשות כי אנחנו ממש ממש רוצים ילדים ולא מצליחים בנתיים.

וזה מאוד קשה מבחינת נפשית וגופתי ...

תודה רבה

בברכה נטלי



תשובה

בס"ד

לנטלי היקרה,

חלק ממה שאכתוב כאן כבר לא רלוונטי לגבייך כרגע, אך אולי בעתיד כן, ובינתיים יכול לשמש ידע חשוב לקוראים וקוראות אחרים.

כאשר אישה שומעת מרופא אחד שיש סכנה לעובר שלה, ומרופא אחר היא שומעת שאין שום סכנה לעובר שלה, כדאי מאוד לפנות לחוות דעת שלישית של מומחה בתחום הטרטולוגיה- רעילות לעובר, או למומחה למומים.

אפשר להיעזר גם באגודת אפרת או במכון פועה, במציאת מומחים בעלי שם בתחום. אפשר לעשות בדיקות רבות לפני שמחליטים על הפלה. היום עושים אפילו MRI לעוברים. זה יקר, אך החיים יקרים גם הם. וחבל להפיל עובר שאולי ניזוק מתרופה ואולי לא ניזוק ממנה. צריך לעשות כל בדיקה אפשרית כדי לראות האם העובר הזה הוא מאלו שניזוקו או מאלו שלא ניזוקו.

כך דעתי האישית.

לגבי הניסיונות החוזרים שלך להרות- חסר לי המון רקע כדי לענות על השאלה מדוע אינך נכנסת להריון.

איך מנעת הריון עד כה? לכמה זמן מנעת?

מה אורך המחזורים שלך? כמה ימי דימום יש לך? האם עברת בדיקות רפואיות גניקולוגיות לאחרונה? אילו בדיקות? ועוד פרטים.

אם תוכלי לחזור ולפרט בדיוק, אולי אוכל לענות ולעזור לך.

בהצלחה בכל! מדפנה מאיר