הריון או וסת מתקרבת?

חדשות כיפה דפנה מאיר 24/07/12 10:29 ה באב התשעב

הריון או וסת מתקרבת?

שלום וברכה,

אני נשואה טריה.

אני ובעלי הצלחנו לקיים יחסי מין מלאים. קרום הבתולים נקרע, כנראה באופן חלקי. יש לציין כי באותו היום בו קיימנו יחסים, היה יום הביוץ שלי לפי הספירה שלי.

בשבוע האחרון אני מרגישה תחושות אחרות ממה שאני רגילה. כאבי בטן כמו מחזור, מעט עמומים יותר, כאבי רגליים ואתמול הרגשתי תשישות ועייפות רבה. הימים האחרונים לוו גם במצבי רוח שונים, עצבים וכו. אני מרגישה מעין נפיחות באיזור הבטן העליונה, דבר שלא הרגשתי בעבר. זו מן תחושה פנימית כזו מלאת תקווה שבעזרת ה' יש סיכוי שזה הריון. אציין כי עד החתונה נטלתי גלולות על מנת לסדר את מועד המחזור לחתונה ומאז הפסקתי אותן. היום לפי ספירה אני אמורה לקבל מחזור. פתאום הופיעו לי הפרשות חומות על התחתונית. שאלתי אם זהו סימן מובהק לקדם ווסת או שיכול להיות גם משהו אחר? האם התחושות שתיארתי הן רק שינויים הורמונלים עצם הפסקת נטילת הגלולות או שיש סיכוי שאלו תופעות של הריון צעיר?

תודה רבה,

יום טוב



תשובה

בס"ד

לשואלת היקרה,

איני יכולה לענות תשובות רק לשואל, בלא פרסום. מכיוון שהמערכת משום מה, לא מאפשרת זאת. ניסיתי בעבר, ותמיד השואלים חוזרים ואומרים שהם לא מצליחים לפתוח את הקישור. ואז אני כבר לא יודעת מי שאל מה ולאן לשלוח איזו תשובה.

לכן, שיניתי את שאלתך במעט, כדי שלא תחששי מזיהוי אפשרי.

ואכן, שאלתך מופיעה בסגנונות שונים כבר פעמים רבות כאן באתר.

יכול להיות שעד שאני עונה לך את התשובה, כבר התגבר הדימום, וזה הדבר הסביר יותר, מקריאת התיאור שלך.

לגבי הספירה שלך- כל הספירה נעקרה ממקומה ברגע שהתחלת לקחת גלולות. וגם, לא בטוח שאת יודעת מתי הביוץ שלך רק מספירת ימים. כי ביוץ אפשר לוודא מהסתכלות בסימניו (הפרשות משתנות, צוואר הרחם המשתנה, וחום הגוף המשתנה) ולאו דווקא מספירת ימים. כלומר- לפעמים יוצא שזה מסתדר עם מה שספרת, ולפעמים לא.

מתיאור התחושות שלך לא אוכל לדעת האם את בהריון או לפני ווסת, כי תופעות אלו יכולות לקרות גם בהריון וגם בסמוך או בתוך הווסת.

גם הפרשות חומות לאו דווקא מעידות על אחד מאלו. כי הן יכולות להתרחש גם בהריון וגם סמוך לווסת.

ולכן, עצתי לך, היא פשוטה ביותר. גשי לבית המרקחת הסמוך לביתך ורכשי בדיקת שתן להריון. אין צורך לנחש אם אפשר לבדוק בקלות כה רבה את המצב.

בהצלחה, מדפנה מאיר