הפרשות חומות

חדשות כיפה דפנה מאיר 28/10/12 21:58 יב בחשון התשעג

הפרשות חומות

שמי תמר ואני אימא לתינוק בן שנה וחודשיים ילדתי אותו בניתוח קיסרי לא מתוכנן בשל חוסר התקדמות בלידה ומים מקוניאלים מאז הלידה אני סובלת מתופעה של הפרשות חומות אחרי המחזוראני ללא אמצעי מניעה (המחזור שלי די סדיר ונמשך משהו כמו 7/8 ימים שמתוכם 4 ימים זה רק ההפרשות החומות) בגלל שהוא ארוך אז הוא די מקביל לביוץ אני שמה לב שביום ה-11 12 למחזור מתחילים לי כאבים בצד ימין של הבטן שמלווים בהפרשות צמיגיות חומות (תופעה שלא סבלתי ממנה עד אחרי הלידה)שאלתי היא מה ניתן לעשות מכיוון שאני מודעת לכך שאני אסורה על בעלי כמעט שבועיים וחצי ולעיתים אף יותר כרגע אני אומנם לא מתכננת הריון אבל אשמח עם תתני לי מענה מבחינה הלכתית



תשובה

בס"ד

לתמר היקרה, שלום ושמחה,

איני יכולה לתת מענה הלכתי, כי איני רב.

אנא פני ליועצות ההלכה של מדרשת "נשמת" או ישירות לרב.

דם בביוץ הוא תופעה ידועה, שאינה קשורה בהכרח לניתוח קיסרי. אם הביוץ הוא אחרי הטבילה במקווה, ניתן לפתור את זה מבחינה הלכתית. צריך למצוא פתרון איך לגרום לכך שהביוץ יהיה אחרי הטבילה.

בזאת אפשר לטפל בדיקור או צמחים או תזונה, או שילוב של כל אלו.

ראיתי ששלחת עוד שאלה דומה אז אני עונה לך כאן במרוכז על כל מה ששאלת. התופעות המחזוריות שתיארת גם הן לאו דווקא קשורות לניתוח קיסרי, ורוב הסיכויים שאינן קשורות אליו.

אם יש לך שחלות פוליציסטיות, אזי אפשר לתלות בהן חלק ניכר מהתופעות שתיארת.

וניתן לטפל בשחלות פוליציסטיות בכל הדרכים שתיארתי לך.

יש נשים שבוחרות לקחת גלולות למניעת הריון, וזה מסדר להן את מועדי הדימום כך שיש פחות הפתעות.

גם ציסטות בשחלה יכולות להיספג כתוצאה משימוש ממושך בגלולות. לרוב איני ממליצה על גלולות, ואם הציסטה אינה מפריעה, לא הייתי מנסה לטפל בה, כי היא יכולה להיעלם מעצמה מתישהו.

גם את עניין הטהרה אפשר לשפר ולקצר את ימי הנידה באותן דרכים.

בקיצור, אנא פני לטיפול. זה ישפר לך הרבה בעיות בבת אחת.

בהצלחה! מדפנה מאיר