הפרשות חומות לפני וסת

חדשות כיפה דפנה מאיר 07/09/11 09:01 ח באלול התשעא

הפרשות חומות לפני וסת

שלום דפנה,

בחודשים האחרונים קורה לי משהו מוזר שלא קרה בעבר - כמה ימים לפני וסת (יכול לנוע בין יום לחמישה ימים) יש לי הרבה מאוד הפרשות חומות כהות - כמעט כמו שוקולד - מהנרתיק. אלה לא הפרשות שמטמאות, אבל זה בכל זאת לא נעים בכלל, שלא לדבר על יחסים כשאת יודעת שזה מה שיוצא...

האם את יודעת מה יכולה להיות הסיבה להפרשות כאלה? האם זה נורמלי והאם יש דרך לטפל בזה?

נקודה נוספת היא שנראה שמאז שהתחילה התופעה הזו - המחזור שלי מתקצר מפעם לפעם. אם פעם היה לי מחזור של בערך 30 יום, עכשיו זה כבר 25, וזה מאוד מתסכל כי אני שומרת נידה והכל... עובד שבוע וחצי מהטבילה עד שאני שוב אסורה! יש מה לעשות עם כל זה?

אמרת לי פעם על הסדנאות של מירב שרמן, ואני רוצה ללכת מתישהו בעז"ה. האם יש לה קסם גם להארכת המחזור ולא רק לקיצור הוסת?...

אציין שבעבר השתמשתי בגלולות, ועכשיו עברתי לשיטה הטבעית (של מיכל שונברון), אבל אני לא זוכרת שאי פעם זה היה כך (גם לפני שילדתי שלושה ילדים...)

תודה רבה!



תשובה

בס"ד

לנעמה היקרה, שלום ושמחה,

הסיבה להתקצרות המחזור ולכתמים לפני הווסת אינה ידועה. כלומר- למה זה קרה לך, למה דווקא עכשיו ולמה דווקא לך. יכולים להיות גורמים רבים, ואין לי אפשרות לדעת מה הם. מה שכנראה קורה בגוף שלך כרגע הוא שהשלב השני של המחזור- מהביוץ ועד לווסת הבאה (השלב הלוטאלי, שלב ההבשלה) מתקצר. ההשפעה של הורמון הפרוגסטרון המופרש בשלב הזה, מתקצרת ויורדת בהדרגה. כך זה נראה לי ממה שכתבת. זהו הדבר המביא לכך שיש לך כתמים לפני ווסת ומעט ימים מהביוץ ועד לווסת הבאה.

זוהי השערתי, מאחר שזה מה שקורה ברוב המקרים. יכול להיות שאני טועה, ובעצם השלב השני של המחזור הוא תקין, אלא שהביוץ מוקדם יותר ממה שהיה בעבר, והוא מתרחש בסביבות יום 10 למחזור. ודווקא השלב השני הוא תקין. אולם בגלל הכתמים אני נוטה לחשוב שאפשרות א היא הנכונה אצלך. מאחר שלמדת מודעות לפוריות את יכולה לדעת מתי הביוץ מתרחש ולהגיע לטיפול במצב הרבה יותר ממוקד פתרון.

אני יכולה להרגיע אותך ולומר לך שאין מדובר במחלה או במצב מסוכן. ועם זאת זהו מצב שמעייף את הגוף. אם תלכי לרופא הוא יציע לך הורמונים לסידור המחזור, וזאת מפני שאין לו משהו אחר להציע לך. הורמונים יסדרו לך את המחזור, כלומר את המועדים של הדימום, אך יעלימו את הביוץ. אם את דתייה, את ממהרת לטפל במצב הזה, וזה היתרון אצל דתיות. חשוב להן לשמור על מחזורים תקינים בכל המובנים מסיבות שאינן רפואיות, ולכן הן יוצאות נשכרות.

את יכולה להיעזר בצמחי מרפא בהצלחה רבה, וגם בדיקור.

בעבר המלצתי כאן על עליזה לוין לטיפול בצמחים, ועכשיו אני מוסיפה גם את מיכל קדמון לטיפול בדיקור. את שתיהן את יכולה לפגוש בירושלים.

אני נותנת כאן שמות של מטפלות עם ניסיון טיפולי עשיר ורב קבלות בבעיות מסוג זה. אם יש לקוראות המלצות נוספות באזורים אחרים בארץ או בירושלים, מה טוב. אנא כתבו.

מדובר בבעיה קלה לפיתרון, ואת יכולה לחזור למחזוריות המקורית שלך בתוך כמה חודשים בודדים בעזרת ה'.

בהצלחה! מדפנה מאיר