המשך לשאלה

חדשות כיפה מכון פועה 19/04/07 00:00 א באייר התשסז

המשך לשאלה

בס"ד

1. ענית בתשובתך שיש דעה לפיה בעת נטילת סרזט או פמילן יש לחוש יותר לכתמים. האם זו הדעה על פיה נוהגים בפועל או שיש דעות מקלות יותר ואיך נוהגים? ואם זו הדעה, אז האם על אישה שלוקחת סרזט לנהוג בדרך אחרת ולא בדרך של אישה "רגילה" עם כתמים? האם עליה לבדוק כאשר יש כתם או שאולי כל כתם מטמא אותה גם אם הוא על צבעוני? בקיצור, איך לנהוג לאישה שמתחילה לקחת גלולות אלו?

2. שאלה עבורי - אני לוקחת גלולות רצוף, כאשר השאיפה היא כמה שאפשר חפיסות כדי למנוע מחזורים וכאבים קשים שיש לי, לצערי, כנראה בגלל בעיה רפואית. הנחתם אותי את כל הדינים של ללכת עם צבועני ולא לבדוק כתמים וכו'. האם בגלל שאני לוקחת גלולות רצוף עלי חל איזה כלל כמו על מי שלוקחת סרזט או פמילן? כי מחד בנטילה כזו יש יותר סיכוי שתהיה איזו הכתמה ומנגד אלו גלולות רגילות משולבות שני הורמונים ולא כמו סרזט שזה רק הורמון אחד.

גם לרוב, אם הגלולה כבר מפסיקה "לתפוס" יש דימום ואין שאלה של כתמים כן או לא, וכל עוד היא תופסת היא תופסת, ב"ה.

יש לציין שבעבר כתבתם לי פשוט לא לבדוק ולא לחוש סתם וכך עשיתי, אך כעת התעורר בי חשש למרות שגלולות משולבות וסרזט זה באמת לא אותו דבר.יש גם לציין שבעבר עשיתי כל הזמן בדיקות מיותרות, כי חשבתי שכך צריך והיו פעמים שראיתי כתמים חשודים בפנים שלא היו דם ממש ופעם ראיתי כתמי דם בפנים שלא ידעתי אם מהמקור או מפצע כלשהו, אך מאז שכתבתם לי לא לבדוק סתם כך אני נוהגת, לא עושה בדיקות בימי טהרה בעת נטילת הגלולות וב"ה לא רואה דם, אך כעת אני שואלת האם עלי לחשוש יותר בגלל שאני על גלולות ברצף והאם עלי לחשוש יותר בגלל מה שסיפרתי (למרות שכבר כתבתם לי בעבר להמשיך לקחת רצוף ולא לחשוש לדם ולא לבדוק סתם).



תשובה

שלום וברכה,

א. כאשר נוטלים סרזט או פמולן ישנו חשש יותר לכתמים במציאות, אך אין אנו חוששים בפועל לשינוי באופן פסיקת ההלכה בכך וההנחיה נשארת שאין לבצע בדיקות ללא הכרח בעת שיש כתמים, וכאשר ישנו כתם יש לשאול מורה הוראה.

ב.לא.

בשולי הדברים, פעמים רבות יש יתרון לשאול באופן ישיר טלפוני את אחד מרבני המכון כך תמנעי מעצמך אי הבנה בתחומים רגישים אלו.

בשורות טובות ויישר כוח

אודי רט

רב משיב מכון פועה