המלצה על אמצעי מניעה

חדשות כיפה דפנה מאיר 01/09/08 12:17 א באלול התשסח

המלצה על אמצעי מניעה

איזה אמצעי מניעה מומלצים לדתיות חוץ מהתקן?

חברה סיפרה לי על שפיכת זרע שזה עושה בעיות

ממש הכניסה אותי לפחד

תייעצי לי בבקשה



תשובה

בס"ד

לאיילת, שלום,

אמצעי מניעת הריון לדתיות ולחילוניות אינם שונים במאומה זה מזה.

ואם את מתעניינת באמצעים המותרים על פי ההלכה, דעי שיש הבדלים גדולים מאוד בין דעות הרבנים בנושא.

האמצעי שהזכרת- שפיכת זרע, אם אני מבינה אותך היטב, הכוונה לשיטת המשגל הנסוג, הוא אמצעי שנחשב על קשת הדעות ההלכתיות הכי אסור. (אשמח לדעת מה היה מפחיד לפי דברי החברה)

כלומר, שרוב מוחלט של הרבנים יאמרו שהוא אסור לשימוש, משום הוצאת זרע לבטלה. ככל שהזרע מתרחק מגוף האישה, האמצעי נחשב פחות מומלץ הלכתית.אם כי, כמובן, גם בהלכה- כל מקרה לגופו, ויתכן שבמקרה מאוד מסויים הוא אולי יותר. צריך לשאול שאלת חכם, אם יש מקרה מיוחד.

כל אמצעי שתבחרי להשתמש בו, יכול להתאים גם לדתיות.

הדתיות צריכות לקחת בחשבון, בנוסף למה שכל הנשים לוקחות בחשבון בקשר לאמצעי מניעה, הוא נושא הכתמים והדימומים. בהתקן ובגלולות יכולים להיות תופעות לוואי של כתמים ודימומים, למשך תקופה של כמה חודשים, ומבחינה הלכתית זו בעיה, מכיוון שחלקם גורמים לריחוק מבן הזוג, כמו בנידה.

יתר הדברים שיש לקחת בחשבון הם- עד כמה חשוב לך למנוע הריון כרגע, עד איזו רמת בטיחות של אמצעי את מעוניינת להגיע, האם חשובה לך הספונטניות בקשר, או שזה בסדר לעצור לרגע כדי להכין את האמצעי הנדרש, עם אילו תופעות לוואי את מוכנה להתמודד ועם אלו לא (כגון תופעות לוואי של הורמונים, ריבוי הפרשות של נרות וגינליים, וכו'), האם יש לך צורך באמצעי קבוע, כדי שלא תשכחי, או שאת אחראית מספיק כדי לא לשכוח, האם חשובה לך הטבעיות של האמצעי, האם יש לך קושי לגעת בעצמך כדי להניח אמצעי במקום המיועד לו, האם חשובה לך הזמינות של האמצעי או שאין לך בעיה עם פרוצדורה כדי להשיגו (כמו גלולות והתקן שצריך להגיע לרופא כדי להשיגם) ועוד.

אם תשאלי שאלה יותר ממוקדת, אוכל גם אני למקד את התשובה לגבי אמצעי זה או אחר, או לגבי התאמתו עבורך, באופן אישי. בהצלחה, מדפנה מאיר.