החלפת אמצעי מניעה

חדשות כיפה מכון פועה 16/01/07 13:45 כו בטבת התשסז

החלפת אמצעי מניעה

שלום וברכה,

לקחתי במשך מספר שנים גלולות למניעת הריון, בשנים האחרונות אורתו-סיקלן. הבעיה היחידה שהיתה לי היא שבכל פעם שעשיתי הפסק (עדין ביותר) חזר דימום קל ושוב הייתי צריכה לחכות עוד יום או יומיים. בכל מקרה נאלצתי להפסיק עם הגלולות עקב מיגרנות קשות.הרופא הציע לי הצעות רבות כתחליף (אני בת 45) - סוגים שונים של התקנים, פרוגסטרון לבד בכדורים או בזריקות, אמצעי מניעה מקומיים. אך בכולם יש את החשש לדימומים בלתי סדירים. התחלתי עם סרזט, אך ראיתי גם בתשובותיכם שזה מועד לדימום. מבחינה רפואית כל האפשרויות באות בחשבון. אין לי כוונות להכנס שוב להריון. מה הדבר המומלץ ביותר, שיגרום כמה שפחות דימומים ואולי אף יביא לסיום הוסתות? ובינתיים, איך מתמודדים עם הבעיה של דימום קל אחרי הפסק? לפעמים אני מרגישה שעצם הוצאת הטמפון מחדשת את הדימום אך מצד שני השארתו משמעותה שכל נקודה קטנה תראה ותאסור. אודה על תשובתכם.



תשובה

שלום וברכה,

כאמור וכפי שציינת לא ניתן לחזות כיצד כל אשה תגיב לגלולות אלה או אחרות, וע"כ פעמים רבות הפתרון טמון בניסוי ותהייה, למרות שלא אחת זה יכול לגרום לקשיים.

אך יחד עם זאת בטרם לוקחים הורמונים הייתי מציע לבצע בדיקת דם ולראות מה מצב ההרומונים ומהי רמת ה FSH ולראות האם בכלל ישנו סיכוי להיכנס להריון באופן טבעי.

במידה ואכן יש צורך למנוע הריון, אפשר בהחלט לנסות סרזט תוך מעקב ושימת לב ובמידת הצורך לעשות שימוש במנה נוספת (באישור הרופא) כעבור 12 שעות על מנת לשמור על יציבות ההורמונים, בהחלט יש גם מקום לעשות שימוש בהתקן תוך רחמי ובכך להימנע משימוש בגלולות בגיל זה.

אך ראשית יש לבצע בירור של מצב ההורמונים.

בשורות טובות ובהצלחה רבה

אודי רט

רב משיב מכון פוע"ה