הבדל ברמה הדתית (דחוף)

חדשות כיפה כולנו שדכנים 07/02/10 00:13 כג בשבט התשע

הבדל ברמה הדתית (דחוף)

שלום,

אני בחורה בת 24 ויוצאת עם בחור בן 30. יצאנו מס' פעמים. יש משהו שמעט מטריד אותי, אך איני יודעת עד כמה הוא חשוב או לא. אני בחורה עם שאיפה לרמה דתית די גבוהה, אמנם כרגע יש לאן להתקדם, אך בכל זאת די שמרנית. הבחור פחות שמרן. לי אין קשר עם בנים ואני שומרת נגיעה ומקפידה על דברים כאלו ואחרים, כמו כן לא מסתובבת במקומות שבעיני לא נראים מתאימים.

הבחור יותר פתוח בעניין, כבר היו מקרים שלא שמר נגיעה, והוא לא רואה בכך בעיה, הוא לא הולך למקומות שמאד לא מתאימים, אך בכל זאת כן עושה דברים שאני לא.

הוא נראה סה"כ בחור טוב והוא אמר שאין לו בעיה להתפשר על דברים. אך אני לא רוצה סתם למרוח קשר ולפתח לו ציפיות.

עד כמה הדברים הללו חשובים?

לי תמיד נראה ששמירת נגיעה מבחינתי זה דבר בסיסי ושאני לא רוצה לעבור על כך ורוצה מישהו שבאותה דעה כמוני.

אשמח מאד לקבל תשובה.

תודה רבה!



תשובה

שלום

אני לא יכול לענות לך על השאלה כי זה כמו לשאול עד כמה ההלכה חשובה? או עד כמה הדת חשובה? או התורה חשובה.

ברור שיש אנשים עם רקע דתי ושאיפות ומטרות רוחניות שונות בחיים.

העניין היותר חשוב לדעתי זה מה שציינת שהבחור "אין לו בעיה להתפשר על דברים". לעניין זה רציתי לציין כמה דברים חשובים.

ציפיות ושינויים- אחת הבעיות זה ציפיות. בן זוג אחד מצפה מבן הזוג השני ש"יום אחרי החתונה" יהיו ניסים ונפלאות ובתחמים X, Y, Z ... יהיו ככה וככה שינויים.

ואם השינויים לא באים על מקומם, אז שוד ושבר.

אז אני רוצה לומר לך, אנשים לא משתנים כמו הרוח ושום מקל קסמים לא ישנה בני אדם וגם לא טקס מתחת לחופה ולא משנה כמה הוא מרגש ועמוק.

אנשים לא משתנים - נקודה.

אולי קצת פה וקצת שם אבל בגדול זה לא ניתן לשינוי. מה שיש זה מה שמקבלים ועם זה חיים. כדי שאדם ישתנה הוא צריך להשקיע מאמצים עילאיים. אם זה שינוי בתכונת אופי, בהתנהגות מסוימת, זה כמעט ובלתי אפשרי.

לגבי הרמה הרוחנית ברור שזה ניתן לשינוי, הקב"ה יושב ומצפה ומחכה שכל אחד ואחד יתקדם ויעלה ברוחניות ויתקרב אליו יתברך. אבל זה צריך לבוא מתוך רצון פנימי אמיתי, מתוך בחירה חופשית, ולא יכול לבוא מתוך לחץ חברתי או מבחוץ.

לסיכום

הוא הבחור טוען שהוא מוכן לשינויים שישתנה כבר עכשיו ויראה למה הוא מסוגל. בתחום הדתי הוא יכול להשתנות כלפי חוץ לזמן מה אבל אין ערובה לכך שזה רק עד החתונה, ואחרי החתונה הרצון שלו ירד.

בתחום הזה גם יכולים להיות שינויים בכל זוג. זוג שלא שומר מצוות יכול להתחתן ואחרי כמה שנים אחד מבני הזוג או שניהם יכולים ל"חזור בתשובה".

בהצלחה

שמואל, כולנו שדכנים