האם מאוהבת בי?!

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 18/02/07 14:33 ל בשבט התשסז

האם מאוהבת בי?!

שלום רב!

יש לי חברה ממש טובה, ובזמן האחרון היא התחילה לגעת בי. כלומר, היא מתחילה לעשות מהפנים שלי כל-מיני פרצופים מצחיקים וזה [זה מרוב שיעמום..] ואז מתחילה לגעת בלחיי ואז בשפתיי.

כמו כן, היא קופצת מאחוריי בזמן האחרון ואז ככה סתם, בלי שום סיבה, מתחילה ללטף אותי בגב בצורה מוזרה.

ועוד דבר אחד,

בקרוב מאוד יש לה טיול מאיזשהו חוג כזה [יציאה לטיול מהביצפר]* והיא אמרה לי שהיא לא יודעת אם לנסוע לטיול או לא.כששאלתי אותה למה איננה מעוניינת לנסוע לטיול ענתה שזה לא יהיה כיף בלי הכיתה. בהתחלה חשבתי שהיא רוצה להיות עם שני בנים מהכיתה, אך נזכרתי שהם גם כן נוסעים לטיול הזה. ניסיתי לחפש גורם לאי-רצון שלה לא לנסוע לטיול, והגעתי להחלטה שאין גורם כזה בכיתתי. אלה אולי אני.

* שני הבנים האלה נוסעים גם כן לטיול.

* בחברה שלי היא כבר לא ממש בוטחת ולא מספרת לה דברים אישיים [עכשיו היא מספרת לי]

* עם רוב בנות-הכיתה היא ביחסים לא כ"כ טובים בגלל הריב שהיה ביניהן.

* רוב הבנים בכיתה סתם עושים פוזות והיא לא אוהבת אותם.

לפי מה שאני מכירה אותה, היא הייתה מאושרת לנסוע לאיזשהו טיול העיקר לא להיות בביצפר. אבל עכשיו, להפתעתי, אני מגלה שזה לא כך. שהיא השתנתה מאוד.

למה מתחילה, סתם ככה כי בא לה, לגעת בי בימים האחרונים?

למה לדעתך איננה רוצה לנסוע לטיול הזה? האם ייתכן שהגורם הוא אני?

לדעתך, היא יכולה להיות לסבית או ביסקסואלית?

תודה מראש.

נ.ב

אני נערה בת 14 והילדה ההיא בת 13.



תשובה

שלום רב,

ברור שמשהו עובר עליה, הקשור ברגשות ואולי גם בנטייה המינית. חשוב מאוד ששמת לב לנושא. בגילה מוקדם עדיין לקבוע במה מדובר, היות והזהות האישית והמינית עדיין לא מגובשת, ולא צריך עדיין לקפוץ למסקנות. זה נראה כמו בלבול של רגשות ויצר מיני.

כדאי שתעזי ותנסי לשאול אותה מה עובר עליה ומה פשר התנהגותה, גם כדאגה חברית אליה, וגם ליחסים בינכן שחשובים לך. בהתאם לתגובתה תשקלי אם להפנות אותה למישהי מבוגרת, חינוכית או טיפולית שתסייע לה.

בהצלחה.