האם בעלי סובל מהפרעת אישיות גבולית

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 26/10/11 10:23 כח בתשרי התשעב

האם בעלי סובל מהפרעת אישיות גבולית

שלום,

אני נשואה שנה ו4 חודשים.ואני חוששת שבעלי סובל מהפרעת אישיות גבולית וזה מאד מפחיד אותי חלילה,שאם תיוודע לי האמת,פשוט קמה בלי נדר והולכת.

אתמול אני ובעלי השתתפנו בערב זוגות של קצינים בירושלים .בהתחלה הכל היה טוב ויפה..בעלי נשא נשק לאבטחת הטיול .משום מה בעלי שיחק עם הנשק פעם הורידו ופעם העלהו על גופו ומחסניות נפלו לו בדרך והקפיץ את ליבם של האנשים וזה הפריע והערתי לו בצד והוא נעלב מזה ופשוט הרכין את ראשו וחש בושה כבדה ,שמר ריחוק ממני במהלך כל הסיור. כאשר כל הזוגות היו יחד והלכו זו לצד זו.פשוט הצטערתי שהלכתי לערב הזה. ותמיד לא משנה מה אני מעירה לו בע' או בא' הוא מדגיש בפניי שאני צריכה לכבד אותו.אפילו הגיע למצב שמתקשר להוריי ואומר להם תחנכו את בתכם שתכבד אותי......

אני קראתי בגוגל על הפרעת אישיות גבולית ויש דברים שעונים באישיותו.

מה עליי לעשות אני חסרת אונים.לא הצלחנו לעבוד על שום דבר אלא הוא עסוק בלחנך אותי.

וזה קורה כאשר אנו נוסעים להורים שלנו פשוט ברחוב זה שקוף שרבנו וכו'.בעלי מאד רגיש ופגיע. תעזרו לי לאבחן אותו על פי תיאורים הללו.



תשובה

שלום רב,

שמח על השאלה כיון שזו הזדמנות להבהיר כמה נקודות חשובות לכלל בנוגע לאבחנת אישיות ולשמוש באינפורמציה הקיימת באינטרנט.

לשאלתך האישית, חשוב במערכות יחסים קרובות עם חברים וכל שכן עם משפחה ובעל לא לעשות אבחנת אישיות אלא להתמודד עם הקושי הרגשי והזוגי בינכם לגופו של עניין.אכן נשמע שהוא רגיש מאוד וחושש מכך שאת לא מספיק מכבדת אותו.מצד שני את לא חשה בנוח שהוא מנסה לחנך אותך. רצוי לנסות בשיחה גלויה לתקשר ולשפר את התיקשורת שלא תגלוש להערות והארות שלך, ולא לנסיונות חינוך שלו. במידה וזה לא הולך תנסי להציע יעוץ זוגי, ושם תוכלי לשאול את השאלה שמטרידה אותך האם מדובר בקווי אופי בסיסיים שאין אפשרות לשנות, או עדיין הוא צעיר ויש תיקווה שבמשך הזמן אישיותו תתחזק ויהיה יותר נוח לתקשר איתו.כזוג טרי ברור שהשאלה מציקה לך, אך התשובה האמיתית היא אם לאחר השקעה הזוגית עקבית ומתמשכת לא חל שיפור.

הסכנה במידע הקיים באינטרנט שמידע מקצועי אשר נקרא שלא ע"י אנשי מקצוע עלול להתפרש לא נכון. זה לא אומר שאין טעם בלקרוא מידע כזה, אך ההכשרה של איבחון אישיות היא הכשרה ממושכת ודורשת ידע ונסיון רב.

בנוסף, קיימת בעייה מקצועית באבחנת אישיות שאותן תופעות מופיעות אצל הרבה אנשים במינונים שונים, ולכן האבחנה היא קשה ולא מדוייקת. הרבה אנשי מקצוע מסתייגים מהאיבחונים בכלל, או לוקחים אותם בעירבון מוגבל, ומה שחשוב יותר הוא הטיפול ודרכי ההתמודדות.