האם אפשר להכנס להריון לאחר ימי הביוץ

חדשות כיפה דפנה מאיר 14/02/13 09:52 ד באדר התשעג

האם אפשר להכנס להריון לאחר ימי הביוץ

אני אחרי לידה שנייה שלי ב"ה ..ואני ממש לא מעוניית כרגע בהריון נוסף..ולפי החישובים שלי קיימנו יחסים ביום האחרון של תקופת הביוץ שלי ..רציתי לדעת מה הסיכוי להריון ,מתי אפשר לעשות בדיקה להריון הכי מוקדם שאפשר ..ואם מותר לקחת גלולה של יום שאחרי לפי ההלכה ?

תודה רבה אשמח לתשובה בהקדם .



תשובה

בס"ד

לשואלת היקרה, שלום ושמחה,

לא ניתן להיכנס להריון כאשר חלון הפוריות נסגר.

לעומת זאת, נשים טועות בחישוביהן לעיתים מזומנות, ומה שנראה להן כתום תקופת הביוץ, יכול להיות למעשה תחילת פתיחת חלון פוריות, או שאינן פוריות כלל באותה תקופה.

לאחר לידה זהו זמן שבו לא כדאי כלל לעסוק בחישובי ביוץ.

בנוסף, כדי לדעת בלא ניחושים מהי התקופה הפוריה בכל חודש, כדאי מאוד ללמוד את שיטת המודעות לפוריות, המבוססת על תצפית ומעקב אחר סימני הפוריות הראשיים, שהם- ההפרשות, חום הגוף וצוואר הרחם.

כאשר אישה חושבת שיתכן והרתה, כדאי לעשות בדיקת הריון בשתן כ9-10 ימים אחרי קיום יחסי המין, ואפשר 8 ימים בבדיקת דם.

תמיד יתכן שתשובה שלילית בבדיקות אינה באמת שלילית, אלא שהבדיקה נעשתה מוקדם מדי. הדבר יכול לקרות במיוחד בפעמים שבהם זרע נשמר בגוף האישה לקראת ביוץ שמגיע כמה ימים אחרי קיום יחסי המין, או שהאישה קיימה יחסי מין כמה פעמים באותו שבוע, וההריון מגיע דווקא מאחת הפעמים המאוחרות יותר.

לגבי הלכה- איני עונה על שאלות הלכתיות, מפני שאני אחות ולא רב. מבחינה בריאותית מאוד לא כדאי לקחת גלולות בכלל, ובטח שלא את גלולות היום שאחרי על בסיס קבוע, או מזדמן. כדאי לשמור את הגלולוה הזו למקרים של אונס, לא עלינו. ותמיד יש לקחת בחשבון שלא תמיד היא פועלת.

את יחסי המין רצוי לקיים רק באחריות ובכובד ראש, ובבגרות, הלוקחת בחשבון תמיד את האפשרות של הריון.

כאשר הריון לא בא בחשבון, אין לקיים יחסי מין ללא אמצעי מניעה.

זה נשמע מאוד ברור והגיוני, אלם אני רואה מקרים רבים של זוגות שלא נוקטים באחריות מינית, בין נשואים, בין לא נשואים. בין דתיים, ובין לא דתיים.

מדי פעם מתקשרות אלי נשים ודורשות ממני שאתאים להן דיאפרגמה היום, וכשאני אומרת להן שאיני יכולה לקבוע איתן פגישה היום (עקב עיסוקיי המרובים) הן אומרות לי שאם לא תמצאנה היום אמצעי מניעה ראוי לשמו, הן תיכנסנה להריון, ומכיוון שאסור להן להרות, הן תצטרכנה לעבור אחר כך הפלה...

לא להאמין, עד ששומעים את צורת ההתבטאות הזו בשידור ישיר.

ולאלו שחוששים מהוצאת זרע לבטלה, אני אומרת שנראה לי שהפלה קשה יותר, לדעתי והבנתי, מבחינה רוחנית, מאשר פליטת זרע מחוץ לנרתיק האישה. ושגברים יודעים להתאפק כשצריך, בדיוק כמו נשים, ולא קורה להם כלום.

בהצלחה בכל! מדפנה מאיר