דרך התמודדות עם קהל

חדשות כיפה ד"ר צבי מוזס, מכון שילה 08/02/06 14:58 י בשבט התשסו

דרך התמודדות עם קהל

שלום!

אני מדריכה בפנימייה.והקשר שלי עם בנות הגרעין נהדר.הבעיה היחידה שלי הא שקשה לי לעמוד מולן במסגרת של פעולה ולהעביר אותה.קצת קשה לי עם קהל.זו הרגשה של בחינה תמידית וחשש.וכל הזמן אני חושבת מה עובר להן בראש.הייתי רוצה לעמוד מולן בלי בעיה.עד כה לא העברתי להן פעולה בגלל הבעיה הזו.הייתי רוצה דברי עידוד חיזוק ועיצות כי אני חושבת שאני יכולה אני רק צריכה עידוד.כי הן קצת קשות לפעמים.

תודה מראש.



תשובה

שלום רב,

פחד מקהל הוא טבעי, ובדרך כלל עם הגיל וצבירת בטחון עצמי והתחזקות האישיות הוא פוחת ולבסוף חולף. כדאי שתחשבי מה מסייע לך להרגיע את עצמך, ולפתח טכניקות אשר מתאימות לך. אולי הכנה של חומר כתוב, לפחות פתיחה של הפעולה, ואח"כ לפתוח לשאלות ותשובות, נוכחות של מישהי אחרת מהצוות אשר עשויה להרגיע, סידור הישיבה שלך מולן, שולחן מפריד, וכל מיני דברים קטנים שעשויים להקל. לפעמים אין דרך אלא לקפוץ למים, מדי פעם קצת להתבלבל, ובהמשך לצבור בטחון. ניתן גם בעדינות לשתף אותן בחששות שלך,או לחפש מישהי מתוך הקבוצה שעשויה לסייע.

כמו תחשבי האם זה קרה לך בעבר לפני ההדרכה וכיצד התגברת. כדאי לדבר עם מישהו מהצוות שנוח לך איתו, ולנסות לשאוב את העידוד שלו את זקוקה. במידה וכל זה לא יעזור ניתן גם לעו"ס או ליועצת ולקבל סיוע.

בהצלחה.

בהצלחה.