דף מקורות

חדשות כיפה הרב זאב מנסבך 15/01/07 19:32 כה בטבת התשסז

דף מקורות

שלום לכבוד הרב!

אני קומונרית ונכנס לי צוות חדש להדרכה, אני מאוד אשמח אם תוכל לעזור לי להכין דף מקורות בנושא שליחות.

אם להיות יותר ספציפית, מה ה' רוצה מאיתנו בתור שליחים.

תודה לרב!



תשובה

שלום וברכה!

ראשית, ברכות לצוות החדש ולך, ובהצלחה.

ברצוני להפנותך לתשובות מן השבוע הקודם, שם יש תשובה דומה,(איכות מול כמות) ואוסיף כאן מעט.

הרב ישראל הס, בספרו "אמונות" חלק א' מצטט במבוא סיפר חסידי:

שאל תלמיד את רבו:

- יהודי, מהו?

-פנסאי, כתפקידו של האיש לפנים, טרם המצאת החשמל, שכל ערב הדליק באש את פנסי הרחוב.

-וכשהפנס קבוע במדבר שממה?

- אף שם על הפנסאי להדליקו, כדי שידעו הכל שהמקום הנו מדבר שומם, וכדי שהשממה תתבייש בפני אור הפנס.

-וכשהפנס קבוע בים?

-יש להתפשט, לקפוץ לים, ולהדליקו.

-אך איני רואה את הפנס?

-כיוון שאינך פנסאי.

-וכיצד נעשים לפנסאי?

-עליך להתחיל מעצמך: רחץ את עצמך. צא מחומריותך. כשאתה חומרי, אתה-נתקל תמיד רק בחומר. לכשתזדכך, תראה גם את עדינותו של הזולת.

-האם מותר לתפוס את הזולת בגרונו?

-בגרונו לא. בקצה בגדו, כן.

היו לפנסאים המאירים את החשיכה. בהצלחה!

לעדיה שלום: קודם כל, כדאי מאד שתעייני בתשובה שנשלחה היום לשואלת בנושא שליחות.

בנוסף, לעניין כלל-ישראל:

1) "אנו שואפים לתחיית האומה ולתחיית הארץ,כדי להחיות את מעמד הנשמה שלנו כדי להעמיד את ישראל חי, להחיות את האמונה והאהבה בחוסן של התורה והמצצוות בכל מילואן..."(אורות ע')

2) "אמר הקב"ה למשה:הארץ חביבה עלי וישראל חביבים עלי, אכניס את ישראל שחביבים עלי לארץ שחביבה עלי"(במדבר רבה כ"ג) ויש להבין שכוונת המדרש, לפי ספר הכוזרי במאמר שני כ"ד, שעם ישראל כולו, דווקא בתוך א"י, מסוגלים להגיע לרמה רונית שא"א שאנשים פרטיים מתוך עמ"י יגיעו אליה לבדם, ושלא בארץ.(אם עוד לא ראינו זאת, זה פשוט פיספוס, שלא ניצלנו בתור עם את התנאים הללו לעבודת ה')

3) "יום השישי" (ילק"ש בראשית א')המדרש מסביר שהקב"ה התנה תנאי עם מה שברא במעשה בראשית: אם ביו השישי, בה' הידיעה, בשישי לסיוון, יסכימו ישראל לקבל את התורה, העולם יתקיים. ואם לא יחזור העולם לתוהו ובוהו.

ונשאלת השאלה למה? הרי יתכן שיהיו בעולם בודדים צדיקים כמו נח? אלא שהקב"ה הסכים לכך רק כפתרון זמני. מה שבאמת רצונו, זו אומה שלמה, כלל, ציבור, שישפיע על העולם כאומה בין האומות להפוך, בסוף ההסטוריה, כולם לעובדי ה'. מהפיכה כזו א"א לעשות ע"י צדיקים יחידים. לכך צריך עם שלם:"גוי אחד בארץ" כנגד "אתה אחד ושמך אחד" כביכול.

ן 4) לכך התכוון ישעיהו בנבואתו"עם זו יצרתי לי תהילתי יספרו"(ישעיה מ"ג