דימום בשבעה נקיים

חדשות כיפה דפנה מאיר 01/09/08 12:18 א באלול התשסח

דימום בשבעה נקיים

שלום!

אני נשואה +1 ורציתי לדעת אחרי זמת הווסת בזמן שאני מחכה 7 ימים נקיים פתאום וזה תמיד תמיד קורה לי ביום השישי הנקי יש לי טיפה הפרשה חומה או דימום קליל של פעם אחת לדקה ונעלם מה עושים מחכים עוד 7 ימים נקיים???

ואז זה שוב קורה לי אז מה לעשות??

וכך קורה שאני לא יכולה ללכת למקווה

חשוב לי לציים שאני עם גלולות

מצטערת על הישירות בשאלה אבל כבר נואשתי ואין לי עם מי להתייעץ

תודה!!



תשובה

בס"ד

לנשואה טרייה שלום:

חסרים לי פרטים בשאלתך, כגון- כמה זמן את עם גלולות, ואיזה סוג את לוקחת. כמו כן האם את מקפידה על הנטילה שלהן לפי ההוראות. בנוסף- האם זה קרה לך גם לפני לקיחת הגלולות ו/או לפני החתונה, במידה ששמת לב לכך קודם.

ואחרון- כמה מחזורים זה ככה.

אילו לא השתמשת בגלולות הייתי אומרת שיתכן שזהו כתם דמי מתוך הרחם שמתרחש בסביבות הביוץ, וזה דבר נורמלי לחלוטין.

מאחר שאת משתמשת בגלולות יתכן שמדובר בכתמים מתוך הרחם שהם תוצאה של שימוש בגלולות. והאפשרות הפחות סבירה היא פצע בצוואר הרחם שמדמם באופן מחזורי.

עצתי לך היא לבדוק את האפשרות של הפסקה או החלפת הגלולות לסוג בעל מינון גבוה יותר של הורמונים (רמה נמוכה של הורמונים גורמת ליותר כתמים). יתכן שהרופא יציע לך לקחת מינון שונה של גלולות בתחילת המחזור, כדי לדחות את הופעת הכתמים/דימום לתקופה שאחרי המקווה, שאז קל הרבה יותר להתיר מבחינה הלכתית. בנוסף, ללכת לבודקת טהרה ביום שבו בדרך כלל זה קורה, כדי שהיא תבדוק האם אכן מדובר בדימום מהרחם, או שזהו דימום מקירות הנרתיק או מצוואר הרחם- שאינו נידה.

ובנוסף, או במקביל- להתייעץ עם פוסק הלכה. ידוע לי על מקרים בהם התירו לא לבדוק ביום השביעי (היתר מסובך, ואין הרבה רבנים שנותנים אותו), או לבדוק באופן מסויים שמקטין את הסיכוי למצוא כתמים, וללכת עם תחתונים צבעוניים וכו'. חשוב לפנות לרב או יועצת הלכה (אפשר במדרשת "נשמת" או בתיווך רבנית או בלנית שתעביר השאלה, אם אינך מעוניינת לפנות בעצמך) שתעביר את השאלה לרב ותחזור אלייך עם תשובה שמתאימה למצבך הנוכחי. שאלתך במקומה, וחשוב שתמצאי לה מענה

מספק, ולא פחות מכך. בהצלחה, מדפנה.