דימום אחרי לידה

חדשות כיפה מכון פועה 22/06/12 17:31 ב בתמוז התשעב

דימום אחרי לידה

אני כיום כ6 וחצי שבועות אחרי לידת בני השלישי.מניקה הנקה מלאה. אני מלפני שבועיים מנסה להיטהר ללא הצלחה.מצליחה לעשות הפסק טהרה יומים הכל בסדר אך שוב ביום השלישי מגיע דימום שניראה אדום וטרי מה שלא היה בלידות הקודמות שטבלתי בסביבות חודש מהלידה. אתמול עשתי שוב הפסק אך העד יצא ממש עם דם למרות שחיצונית לא ניראה דימום. שאלותי הן א.האם זה יתכן הדימום המתמשך הזה וניראה אדום טרי

ב.אתמול בערב התחלתי לקחת סרזט מתוך הנחה אם כבר אז כבר... מנסיון שהסרזט מביא איתו שוב דימום עד להתאקלמותו. האם עשיתי בסדר?

מחר רק הראה רופאת נשים.

תודה רבה ותזכו למצוות!



תשובה

שלום וברכה,

מזל טוב ושפע ברכה.

א. טהרה - כדאי לקחת את המראות למורה הוראה, מחד אומנם פרק הזמן הנורמלי לטהרה לאחר הלידה הוא בין כחודש לחודשיים. אבל יחד עם זאת ובפרט לאור התיאור יתכן ויש פצע בצואר הרחם (אף שאין כאב) וזהו מקור הדמום, הדבר בהחלט ניתן לבירור.

ב. ההמלצה שלנו להתחיל עם הסרזט רק שבועיים לאחר הטבילה שכן תופעת הלוואי של גלולות המכילות רק פרוגסטרון היא שהם יוצרות אי יציבות בשלב ראשון וגורמות לכתמים ודימומים.

כעת משהתחלת לא ניתן לומר בוודאות מה הדבר הנכון האם להמשיך או להפסיק, באופן פשוט אם כבר נלקחו כמה ימים נראה שכדאי להמשיך ולקבעת בקביעות ודייקנות בזמנים.

בהצלחה רבה

אודי רט

רב משיב מכון פועה